پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشتغال جوانان و کار مفهوم جهش تولید است

0

به گزارش خبرنگار مهر، نصراله دریابیگی صبح چهارشنبه در نشست استاندار مازندران با تشکل‌های کارگری با عنوان اینکه امسال هفته کارگر به صورت مظلومانه و در فضای مجازی برگزار شده است، افزود: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده و مفهوم آن کار، عدالت، اشتغال جوانان و تقسیم عدالت است.

وی افزود: همه مسائلی که به کار و شادابی ارتباط دارد باید در سال جهش تولید مدنظر قرار گیرد و مشکلات کارگران و تولید را باید رفع کرد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران نیز در این جلسه گفت: دولت اگر دلسوز کارگران است باید نسبت به رفع مشکلات و پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی اقدام کند.

هادی شیرافکن رقم بدهی دولت به تأمین را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: اگر پیگیری‌های مسئولان استان نبود، چوب و کاغذ به سرنوشت نساجی و دیگر کارخانه‌ها مبدل می‌شد.

شیرافکن یادآور شد: فشار ناشی مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا بر کارگران زیاد است و باید بدانیم جهش تولید زمانی ایجاد می‌شود که به نیروی کار و نیروی انسانی توجه شود زیرا اگر به نیروی انسانی توجه شود و دغدغه‌ای نداشته باشد، جهش تولید محقق خواهد شد.

شورای عالی کار به وظایفش عمل نکرد

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار مازندران، به بحث حداقل دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: شورای عالی کار نتوانست به وظایف قانونی خود عمل کند زیر این شورا موظف است حداقل حقوق کارگران را طبق نرخ تورم و سبد هزینه خانوار تعیین کند.

شیرافکن گفت: طبق برآورد قانون حداقل نرخ هزینه سبد خانوار برای خانواده سه تا چهار نفره چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود ولی افزایش حقوق متناسب با تورم و سبد هزینه خانوار نیست.

وی ادامه داد: با حقوق یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نمی‌توان یک خانواده سه نفره را تأمین کرد و نمی‌توان زندگی را پیش برد.

شیرافکن خواستار واگذاری سهام عدالت به کارگران شد و گفت: تنها قشری که این سهام را دریافت نکردند، کارگران هستند درحالی که این قشر در همه جا نقش محوری و اساسی دارند.

وی ادامه داد: همچنین سهام شستا متعلق به تأمین اجتماعی است و واگذاری این سهام آینده شستا رابا خطر مواجه می‌سازد.

کد خبر 4912553
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.