پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشتغال ایجاد شده در مازندران رصد شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری صبح چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال در استان با گرامیداشت سال رونق تولید، رصد و پیگیری اشتغال را امری ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال باید نسبت به رصد اشتغال برنامه ریزی داشته باشد.

وی گسترش شرکت‌های دانش بنیان را امری مهم دانست و گفت: در حوزه آی تی و شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های زیادی داریم و مسائل و مشکلات این بخش باید بررسی و خلاءهای موجود برطرف شود.

اصغری با بیان اینکه برخی تفاهمنامه ها در زمینه آی تی به فراموشی سپرده شده است خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های بخش آی تی برای توسعه اشتغال در استان شد.

حسین نگهدار معاون اقتصادی و برنامه ریزی جهاد کشاورزی مازندران نیز، تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی را در سال قبل ۹۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز ۹۱۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی تسهیلات و توسعه کسب و کارهای این بخش، تکمیل زنجیره محصولات درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال جاری سامانه واحدی با عنوان سیتا برای ثبت نام و دریافت تسهیلات بخش کشاورزی راه اندازی شد و تاکنون بررسی ۱۶۴ پرونده انجام شده است.

وی افزود: ۶۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت‌های اولویت دار، ۲۸۴ میلیارد تومان برای ارتقای توان ملی و تثبیت اشتغال و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای معیشت مناطق تخصیص یافته است و ۵.۸ درصد کل اعتبارات بخش کشاورزی به مازندران تخصیص یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.