پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اسکان مسافران در مدارس مازندران بیشتر شد

0

مهدی عابدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این آمار مربوط به دوره زمانی اول تیر ماه تا ۲۳ شهریور است و در این مدت در واقع ۸۵ هزار و ۲۳۲ خانوار به مدت ۹۲۰ هزار شب در مدارس مازندران اقامت کردند.

وی از مدارس شهرستان‌های رامسر، بابلسر و ساری به عنوان جذاب ترین اقامتگاه برای مسافران تابستانی یاد کرد و گفت: پس از اینها هم مدارس شهرستان های نوشهر ، چالوس ، تنکابن و محمودآباد از بیشترین تعداد مسافر و گردشگر میزبانی کردند.

 بر اساس آخرین آمار رسمی، مازندران از ابتدای تابستان سال جاری تاکنون از بیشتر از پنج میلیون مسافر میزبانی کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی دارد.

طرح اسکان در مدارس به همراه اقامت در پلاژهای دولتی یکی از آسیب‌های جدی صنعت گردشگری مازندران محسوب می شود، اقامتگاههایی که به گفته کارشناسان و متولیان گردشگری نه تنها هیچ آورده‌ای برای استان ندارند، بلکه هزینه های اضافی هم به بودجه استانی تحمیل می کنند.

طرح اسکان در مدارس نه تنها نیازمند تجهیز آنها به امکانات اولیه است، بلکه آسیب های فیزیکی و استهلاک را به همراه دارد که جبران آن با هزینه های سنگینی همراه است. اینگونه طرح ها همچنین سبب بی رغبتی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورور به حوزه هتل سازی می شود.

پیش از این نیز معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نارضایتی مجموعه آموزش و پرورش از وزارتخانه تا معلمان را نسبت به طرح مدرسه خوابی عنوان کرده و گفته بود: هیچکس طرح اسکان فرهنگیان در اردوگاه ها و مدارس را در شان و جایگاه معلم ندانسته و نمی داند ولی نبود راهکار جایگزین و عدم تناسب ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش با تعداد نیروهای آن همواره ما را مجبور به تجهیز مدارس برای اسکان فرهنگیان می کند. 

به گفته معاون آموزش و پرورش مازندران هر ساله میزان زیادی از بودجه استانی صرف تجهیز ، مرمت و نگهداری و جایگزینی وسائل اقامتی اسکان فرهنگیان می شود.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.