پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استکبار جهانی مقابل قدرت ایران سر استیصال فرود می‌آورد/ مردم آمل بساط کمونیست‎ها را برچیدند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان بعدازظهر امروز در همایش دانش‌‎آموزی گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: باید زوایای پیدا و پنهان حماسه اسلامی ششم بهمن بررسی و بازگو شود.

وی با بیان اینکه حماسه ششم بهمن در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اقدام بسیار ارزشمند و گسترده بوده است، افزود: در روزهای پرتلاطم ترورها و اوضاع برآشفته کشور در روزهای ابتدایی انقلاب، آملی‌ها در امتحان بزرگ کمونیست‎ها و مارکسیست‎ها را مقابل خود دیدند و بساط آنها را برچیدند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: با توجه به مساعد نبودن زمینه حمله کمونیست‌ها در تهران، آنها به شمال کشور دل خوش کردند و عملیات پارتیزانی در آمل را راه انداختند تا با پیروزی به بخش‌های زیادی از کشور مسلط شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شب پنجم بهمن کمونیست‌ها به مناطق شهری آمل همانند اسپه‌کلا، خیابان هراز، شهید محله و جنب بیمارستان ۱۷ شهریور حمله کردند، بیان کرد: در اقدامی ناجوانمردانه برخی از کمونیست‎ها با لباس سپاه کمین گذاشتند و به خیال خود بساط آمل را برچیده دیدند حتی درب خانه‌های مردم را می‌زدند و از آنها می‌خواستند تا آنها را همراهی کنند.

امام جمعه آمل یادآور شد: ولی در بامداد ششم بهمن مردم آمل با امداد الهی و قدرت ایمان بساط بیگانگان را برچیدند به‌گونه‌ای که باورشان نمی‌شد که مردم آمل قصد همراهی ندارند.

یعقوبیان با اعلام اینکه باید به صورت گسترده حماسه مردم آمل در مدارس و دانشگاه‎ها بحث و تحلیل شود، خاطرنشان کرد: لازم است که بررسی شود چرا مردم به کمونیست‌ها دل نباختند و دست رد به سینه‎شان زدند ولی بعد بیش از ۴۱ سال از حماسه ششم بهمن هنور عده‌ای سراغ داریم که کماکان به آنها دل دارند هرچند باید بدانند خون شهدا نظام را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه عمده شهدای ششم بهمن جوان بودند و در جوانی درست زندگی و رستگاری را آموختند، ادامه داد: شهیدان با خالق خود دست به معامله عظیم زدند البته وعده خداوند در قرآن است که شهیدان برای همیشه زنده هستند و نزد خداوند رزق و روزی دارند.

یعقوبیان با اشاره به اینکه برخی بیگانگان دست به این تعابیر می‎زنند که جامعه به معنویت نیاز دارد ولی در تعریف دیگر بهترین راه رساندن جامعه به معنویت را حذف مالکیت خصوصی و داشتن افکار عمومی عنوان کرده که شعار فریبنده‎ای است، گفت: خطر مارکسیسم به قدری است که در ایران جبهه مبارزه با آنها را آیت‌الله طباطبایی گشود و در این زمینه کتب بسیار مهمی را به چاپ رساند که لازم به مباحثه اهل علم است البته در مدت زمانی بخش زیادی از دنیا تحت این نظام فکری بود و در نجف نیز شهید صدر کتب مختلفی در راه مبارزه با مارکسیسم نوشت.

وی با اعلام اینکه آیت‎‌الله طباطبایی گشاینده باب مبارزه با مارکسیسم در ایران است، خاطرنشان کرد: امروزه ایران اسلامی به قدری قدرتمند و اثرگذار است که تصمیمات خاورمیانه، با اراده تام جمهوری اسلامی رقم می‌خورد.

امام جمعه آمل با تأکید بر اینکه دنیا مقابل قدرت و توانمندی ایران اسلامی سر استیصال و درماندگی فرود آورده است، یادآور شد: همه توانمندی و دستاوردهای ایران اسلامی نتیجه خون‌های پاک شهیدانی است که دست به تشکیل نظام پاک الهی زدند.

وی با اشاره به اینکه کشور ابرقدرتی به نام آمریکا امروزه به دست و پای ایران می‌افتد و می‌خواهد تا ایران اسلامی آبروی آنها را حفظ کند، بیان کرد: باید به خدمتگذاری در نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم و از فرصت کوتاه خدمت به مدت برای توسعه، آبادانی و پیشرفت تمام تلاش و کوشش شبانه‌روزی خود را به کار ببندیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.