پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار کامل مأموران پلیس راه در جاده‌های کوهستانی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،رئیس پلیس راه مازندران به هشدار هواشناسی درباره سامانه سرد و بارش برف در محور‌های کوهستانی استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امشب و فردا در محور‌های کوهستانی استان شاهد بارش برف، کاهش دید رانندگان و اختلال در تردد وسایل نقلیه باشیم.


سرهنگ یدالله جهان تاب از آمادگی کامل پلیس راه با توجه به شرایط جوی خبر داد و افزود: مأموران پلیس راه به همراه نیرو‌های راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد هموطنان به صورت صددرصد آماده‌باش در جاده‌ها و محور‌های برف‌گیر و گردنه‌ها حضور فعال دارند.


او از هموطنانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند خواست قبل از شروع سفر وضعیت راه‌ها را جویا شوند و از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کنند.


سرهنگ جهان تاب از رانندگان خواست که قبل از سفر از سلامت فنی خودرو، برف پاک کن و بخاری مطمئن بوده و حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.


رئیس پلیس راه مازندران گفت: بستن کمربند ایمنی برای راننده و سایر سرنشینان خودرو‌های سواری شخصی و عمومی الزامی است؛ همچنین باید رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مجاز را لحاظ کنند.


او از آغاز اجرای طرح زمستانه پلیس از ۱۵ آذرماه در مازندران خبر داد و گفت: این طرح تا هفته پایانی اسفند ماه ادامه دارد.


سرهنگ جهان تاب افزود: ماموران پلیس راه در این مدت در گردنه سیاه بیشه محور چالوس، امام زاده هاشم محور هراز، گردنه گدوک در محور سوادکوه، عالی کلا در محور کیاسر و گردنه‌های برفگیر مستقر می‌شوند.


رئیس پلیس راه مازندران افزود: هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده چالوس هراز سوادکوه کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و پیش شماره ۰۱۱ شبانه روز آماده پاسخگویی درباره وضع راه‌های استان است.


مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.