پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال بیش از ۱۹۰ هزار گردشگر نوروزی از سواحل مازندران

0

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۷۵ گردشگر نوروزی از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه از تفریحات دریایی در سواحل استان (رامسر تا فرح آباد ساری) استفاده کردند.

او افزود: بیش از ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در سواحل استان در تعطیلات نوروزی امسال فعال بودند که بیش از ۵۵ هزار تردد دریایی با بهره گیری از ۱۵۰۰ شناور تفریحی بدون هیچ گونه حادثه دریایی انجام شد.

کیاکجوری گفت: در تعطیلات نوروزی امسال همچنین ۶ هزار و پانصد پیامک هشدار هواشناسی برای مدیران ایستگاه‌های تفریحات دریایی مستقر در سواحل استان ارسال گردید؛ ضمن اینکه هزار و پنجاه نفر ساعت بازرسی از ایستگاه‌های تفریحات دریایی توسط کارشناسان دریایی برای نظارت بر ایمنی تردد‌های دریایی انجام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نصب بنر در ایستگاه‌های تفریحات دریایی، تجهیز همیاران ناجی به وسایل و تجهیزات امداد و نجات، تهیه و توزیع بروشور، انیمیشن، پازل و کتاب با موضوع ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی، برگزاری سه مانور مقابله با شرایط اضطرار دریایی، انجام روزانه گشت دریایی با شناور‌های ناجی و رسکیو، پایش مستمر شماره تماس ۱۵۵۰ (شماره امداد و نجات دریایی) و … را از دیگر اقدامات اداره کل در راستای اجرای طرح ایمنی سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۳ برشمرد.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.