پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استفاده از ظرفیت علمی و توانمندی نخبگان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حمیدرضا الله بداشتی در آئین نهضت کمک‌های مومنانه ویژه کارگران استان مازندران، با گرامیداشت هفته پرخیر و برکت دفاع مقدس، اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی در دو ماموریت حوزه تخصصی و عمومی برنامه‌های متنوعی در دستور کار خود دارد.

وی افزود: در برنامه تخصصی مشکلات موجود واحدهای تولیدی و صنعتی را بررسی کرده پس از بررسی و احصای مشکلات موجود با استفاده از کمیته‌ها کارگروه‌های اندیشه‌ورز استان‌ها نسبت به رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های قادر بر پشتیبان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور بیان کرد: در این زمینه گروه‌های جهادی تخصصی کارآمدان و تولیدیاران در دستور کار است و برنامه‌های علمی و دانش‌بنیانی حوزه را در دستور کار دارند.

الله بداشتی ادامه داد: با استفاده از خردجمعی و استفاده از ظرفیت حوزه علمی دانشگاهیان استفاده کرده و برای رفع موانع تولید از این ظرفیت استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: علاوه بر ظرفیت گروه‌های تخصصی تعالی بخش استفاده از سایر همکاران برای رفع موانع تولید در جلسات مختلف کارها دنبال می‌شود.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور اظهار کرد: در حوزه‌های تخصصی تمام توان ما افزایش بهره‌وری، رونق تولید، ایجاد بازارهای جدید، بازاررسانی، بازاریابی برای تولیدات با استفاده از سایر ظرفیت‌های بسیج در دستور کار قرار دارد.

الله بداشتی با اشاره به اینکه امروز توان بسیج در اجرای ماموریت‌ها متعدد و متنوع شد، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت علمی و توانمندی نخبگان علمی برای رفع مشکلات پیش‌رو و وصل کردن حوزه دانشگاه‌ها به صنعت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: هم‌افزایی بسیج موجب شدتا ما بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و به رونق تولید کمک کنیم تا بتوانیم تولید ملی خوبی داشته باشیم.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور با بیان اینکه امروز بحث ایجاد اشتغال پایدار یکی از ضروری‌ترین مباحث در دستور کار است، گفت: نگاه ما به کار نگاه تحولی و فرامین رهبری است که در راهبرد سال به آن پرداخته شده است که نگاهی به راهبرد سال که هر سه راهبرد تولید، دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

الله بداشتی با اعلام اینکه امروز ایجاد اشتغال پایدار را سازمان بسیج برای جوانان به ارمغان آوردند، اظهار کرد: در حوزه ماموریت‌های علاوه بر ایجاد اشتغال به دنبال فرهنگ تولید و کار هم هستیم و به دنبال این هستیم کارگران را در حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی کمک و پشتیبانی کرده تا مشکلات در این حوزه‌ها کمتر شود.

 

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی ما علاوه بر حوزه‌های تخصصی در حوزه‌های عمومی فعالیت‌هایی را در دستور کار دارند.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور با اشاره به حضور فعال در بحث نهضت کمک‌های مومنانه، تصریح کرد: سازمان در بحث تهیه بسته معیشتی، سلامت و دارویی و همچنین بسته تحصیلی در برنامه کاری خود قرار داده است.

الله بداشتی در بحث ازدواج آسان و تهیه جهیزیه، یادآور شد: در این زمینه از ظرفیت خیران استفاده شده و همچنین آزادسازی زندانیان با کمک بسیج انجام شد کمک جمع‌آوری برای آزادسازی زندانیان غیرعمد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به شیفت ایثار کارگران، گفت: اینکه کارگران در یک دوره کار انجام می‌دهد و دریافت حقوق خود را برای تهیه بسته معیشتی برای کارگرانی کا بضاعت مالی ندارند درنظر می‌گیرند، که ازجمله اقدامات مومنانه کارگران در واحدهای تولیدی به‌صورت خودجوش بود تا بتوانند کمکی به همنوعان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: اقدامات گروه‌های جهادی در جوادی و بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله و سایر مثال‌زدنی است، ازجمله در زلزله کرمانشاه و یا سیل از ابتدایی‌ترین دقایق تا ساخت خانه‌ها در کنار مردم بودند.

وی افزود: در بحث کرونا از ابتدایی‌ترین دقایق تا واکسیناسیون گروه‌های جهادی در کنار مردم بودند.

مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی کشور با اشاره به اینکه این سازمان برای کمک به مردم در سختی‌ها به‌عنوان سایبانی برای رفع مشکلات در کنار مردم بوده و خواهد بود، اظهار کرد: همچنین گروه‌های جهادی در بحث مسکن محرومان نیز فعال بودند و با استفاده از ظرفیت کمیته امداد و بهزیستی با شناسایی افراد کمک میدانی فعالی داشتند و در خانه‌دار شدن محرومان نقش‌آفرین بودند.

حسینیان مسوول سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی سپاه کربلا  نیز در ادامه اظهار کرد: این سازمان در کنار اقدامات تخصصی در بحث رفع موانع تولید و کار اقدامات مختلفی در بخش فرهنگی، اجتماعی و سایر در دستور کار دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌‌های ویژه توزیع کمک‌های مومنانه برای کارگران شریف است که در طول چند سال اخیر دچار آسیب شدند و معیشت انان دچار مشکل بوده است.

مسوول بسیج کارگران و کارخانجات مازندران با بیان اینکه طی یک سال اخیر قریب به ۶هزار بسته معیشتی را بین کارگران توزیع کردیم، اضافه کرد: در این مرحله که پنجمین مرحله است ۸۰۰ بسته معیشتی را بین کارگران خواهیم کرد.

 

حسینیان یادآور شد: در کنار توزیع بسته‌ها توزیع بسته برای زلزله‌زدگان هرمزگان و خدمات ویژه برای کارگران و حل مشکلات در منازل، شرکت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی اقدامات محوری ما گروه‌هایی تقسیم می‌شوند و در مجموعه واحدهای تولیدی که دارای مشکلات اقتصادی هستند و توان تعمیر تجهیزات خود را ندارد گروه‌های جهادی با اقدامات فوری به افزایش تولید و جلوگیری از خروج کارگران کمک می‌کنند.

حسینیان یادآور شد: سازمان در بحث آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه نیز توانسته پیشگام باشد.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.