پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار: چهار هزار هیات مذهبی در مازندران فعال است

0

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان با حضور در جمع هیات های مذهبی مازندرانی در مشهد مقدس با اشاره به فعالیت یکصد هزار هیات مذهبی در کشور و جایگاه مازندران در این زمینه ، افزود : همه ما باید چونان یدواحده با همفکری، اتحاد، تعامل و تلاش کشور را بسازیم و آباد کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران غیر دولتی بودن و مردمی بودن هیات های مذهبی را موجب پایداری و ماندگاری آن ها دانست و گفت : وظیفه دولت ها تسهیل امور و تامین برخی امکانات خاص برای هیئت های مذهبی است.
استاندار مازندران یکی از ظرفیت های هیات های مذهبی را ایجاد وفاق و همدلی در استان برشمرد و گفت : همه ما باید به مازندران واحد بیندیشیم و به دور از واگرایی در سایه اتحاد و همگرایی مازندران را اعتلا ببخشیم و آباد کنیم.

وی افزود : باید هر منطقه ای را با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و قابلیت های آن منطقه توسعه دهیم تا سراسر مازندران را بسازیم.

حسین زادگان، با تاکید بر این که نباید به هیچ وجه از هدف واحد خود یعنی توسعه متوازن با توجه به شرایط کشور دور شویم، اظهار داشت: به دنبال حاشیه نیستیم و وقتی برای حاشیه ها نداریم و تنها و تنها به شکوفایی مازندران فکر می کنیم.

بازگشت رونق به تولید در مازندران 

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که کشور امروز در جنگ اقتصادی قرار دارد ، گفت: این جنگ هم سیاسی، هم رسانه ای و هم جنگ اقتصادی است و به دلیل محدودیت های زیادی که تحریم های ظالمانه با خود بهمراه آورده است بویژه تحریم سنگین اقتصادی، دولت را در شرایط خاصی قرار داده است.

وی با بیان این که ملت و کشور ما در سخت ترین شرایط حتی در دوران جنگ و دفاع مقدس پای همه چیز ایستاده اند و از تمام صحنه ها پیروز بیرون آمده اند، افزود: در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، مردم ما هیچ گاه اجازه نمی دهند که دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. مردم ما؛ نگین تمام توفیقات و دستاوردهای نظام هستند.

حسین زادگان با اعلام این که لایحه بودجه کشور در سال ۹۹ بدون اتکا به نفت تنظیم شده است، بیان داشت: کشورهای بسیاری از محصول نفت بی بهره اند و در مازندران نیز سیاست اصلی و محوری اقتصادی را توسعه صادرات و ارتباط با کشورهای همسایه قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در مازندران اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی به مسیر تولید بازگشته اند، برخی واحدها افزایش ظرفیت داده اند و به این نتیجه رسیده ایم که باید کالای رقابتی و کیفی تولید و صادر کنیم.

استاندار مازندران با اظهار این که در استان ظرفیت های خالی فراوانی وجود دارد که تلاش شده در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت دیده شود و با توسعه ارتباطات، اقتصاد استان گسترش یابد ، گفت : در بخش گردشگری، ساری به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است که همه مازندران باید برای این رویداد بزرگ آماده شوند.

حسین زادگان نقد منصفانه را در کنار وفاق و همدلی برای مدیران استان راهگشا دانست و تاکید کرد: ما باید به مازندران واحد و یکپارچه بیندیشیم و باید نقدهای منصفانه را بپذیریم و به کارببندیم.نقدهای سازنده تحرک ما را بیشتر می کند.

عزاداری آل الله مهم ترین سرمایه 

استاندار مازندران همچنین با اظهظار این که ملت ایران، تربیت یافتگان مکتب اولیا الهی و ائمه اطهار هستند، اظهار داشت: مهم ترین سرمایه ملت ایران، عزاداری برای آل الله و پیروی از مکتب حسینی است. ‎

وی با بیان این که از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز عزاداری آل الله با شور مثال زدنی در جریان است و همه مسئولین و آحاد مردم در یک صف خود را خادم و سوگوار خاندان پیامبر اکرم (ص) می دانند، افزود : در نظامی که برآمده از نظر، خواست، اراده و رای مردم است، همه با هم اهداف مشترکی را دنبال می کنیم و فاصله های مالوف بین نظام های جهانی و مردم شان در اینجا معنا ندارد و با تعامل و هم افزایی دردهای هم درمان می کنیم و در کنار هم برای سازندگی کشور تلاش می نماییم.

حسین زادگان با اشاره به این که در راستای خواست و اراده مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پرشورتر و گسترده تر مردم ایران اسلامی در اربعین حسینی، امسال شاهد حضور بیش از ۳.۵ میلیونی ایرانیان عاشق امام حسین (ع) در ایام اربعین بودیم، افزود: این حماسه بزرگ و تمهید امکانات، پشتیبانی و نقل و انتقال این حجم از مردم عاشق آل الله در سایه همکاری مردم و لطف الهی و عنایت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) رقم خورده است.  

وی افزود: : اگر قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا نسل به نسل منتقل شد و اگر به تعبیر مقام معظم رهبری؛ حماسه اربعین حسینی، جهانی شد، به خاطر وجهه مردمی آن است و تدارک این همه امکانات و ارایه خدمات به خیل عظیم زائران بی آن که کسی هزینه ای بپردازد در سایه لطف و کنترل الهی و تربیت اسلامی و انقلابی مردم ما و تعالیم مکتب حسینی میسر و انجام شد.

استاندار مازندران که طبق سنت همه ساله مازندرانی ها در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کرد، در جمع هیات های مذهبی شهرستان های گلوگاه، ساری و آمل حضور یافت و عزاداری و سخنرانی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.