پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: همه ساز وکارها برای برگزاری انتخابات در مازندران آماده است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، استاندار مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در جلسه شورای فرمانداران در فرمانداری چالوس اظهار کرد: با توجه به ایام پایان سال و به طور طبیعی پیش‌بینی حضور میلیونی گردشگران و مسافران که از سطح کشور وارد استان مازندران می‌شوند در این جلسه تصمیماتی خوبی اتخاذ شد.

وی به امنیت و اقدامات در حوزه برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تا این لحظه براساس گزارش‌های فرمانداران هیچ مشکل خاص امنیتی در استان نداریم.

حسینی‌پور با بیان اینکه همه ساز وکارها برای برگزاری انتخابات آماده است، گفت: مقدمات کار در همه شهرستان‌ها آماده است.

استاندار مازندران مسکن ملی را یکی از موضوعات اصلی در استان دانست و بیان کرد: دو شهرک بزرگ در استان مازندران برای مسکن ملی در حال آماده‌سازی است که با این دو شهرک در دامنه مسکن ملی استان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و رتبه استان مازندران در این بخش ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه هنوز در رابطه با انتخابات الکترونیکی از سوی وزارت کشور ابلاغیه‌ای صادر نشده است، اظهار کرد: امکان دارد به دلیل آماده‌سازی زیرساخت‌ها از جمله گسترش فیبرنوری، مازندران به عنوان یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی در حوزه انتخابات الکترونیکی مطرح باشد.

حسینی‌پور در ادامه تایید و رد صلاحیت‌ها را دو عنصر پرشور انتخابات دانست و افزود: به طور طبیعی امکان دارد در این انتخابات صلاحیت برخی از افراد اعلام نشده باشد و عدم اعلام صلاحیت‌ها منوط به این نیست که صلاحیت کار دیگر را ندارند.

حسینی‌پور ضمن بیان اینکه در این جایگاه شورای نگهبان با اسناد و مدارک تشخیص دادند که فردی صلاحیت حضور در انتخابات را نداشته باشد، عنوان کرد: در این انتخابات از همه اقشار کاندیدا هستند و انسداد در حوزه کاندیدا وجود ندارد.

 استاندار مازندران گفت: کسانی هستند که در دوره اول صلاحیت‌شان تایید نشد اما در دوره دوم تایید شد که لازم است افرادی تایید نشده برای دوره‌های بعد آماده شوند.

وی با بیان اینکه همه باید همت کنیم تا این حماسه حضور و ملی اتفاق بیفتد، افزود: پایه‌های اصلی اقتدار امنیتی نظام بر حضور مردم است.

حسینی‌پور در ادامه به مسئله مولدسازی دارایی‌های استان اشاره و اظهار کرد: بحث مولدسازی به خوبی در استان درحال اجرا است.

وی افزود: تعدادی موارد توسط دستگاه‌های دولتی معرفی شد که کارهای مقدماتی انجام است.

استاندار مازندران بیان کرد: با تصمیمات گرفته شده ۱۰۰ در صد پروژه‌های مولدسازی به استان برمی‌گردد درحالی‌که در گذشته این میزان ۵۰ درصد بوده است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در استان مازندران ظرفیت‌های خوبی داریم، تصریح کرد:  تاکید شد از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا بتوانیم بیشترین بهره را از فروش املاک مازاد دولتی ببریم.

وی با اعلام اینکه کاربری این درآمد برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان مازندران است و در جای دیگر نمی‌توان استفاده کنیم، اظهار کرد: از شرق تا غرب استان پروژه‌های زیادی داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار پروژه در استان داریم که نیازمند تامین مالی هستند، خاطرنشان کرد: با مولدسازی و فروش اموال مازاد بخش زیادی از این پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام خواهیم رساند، این نگاه شاهد تحولات بزرگی در پروژه‌های نیمه‌تمام خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه از مجموعه ظرفیت‌های قانونی موجود در استان برای شناسایی این اموال اقدام می‌کنیم، گفت: اگر مسؤولی در معرفی اموال کم‌کاری کند باید متناسب با آن کم‌کاری برخورد شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه اولویت هم با پروژه‌هایی است که توسط دستگاه معرفی می‌شود، افزود:  امیدواریم با همکاری همه مدیران در برای رفع نیازهای عمرانی استان باشد تا بتوانیم نیازهای مردم را تامین کنیم.

انتهای پیان/۸۶۰۶۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.