پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: مبدا تا مقصد کشاورزی باید دانش‌بنیان شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در همایش نوآوری بهره‌ور در حوزه کشاورزی اظهار کرد: با توجه به سهم ۲.۵ درصدی بهره‌وری از رشد اقتصادی ۸ درصدی استان، همایش نوآوری بهره‌ور در حوزه کشاورزی برگزار شد تا با بهره‌گیری از الگوی کشت استان، نرخ رشد اقتصادی استان را محقق کنیم.

وی گفت: در تولیدات کشاورزی باید از مبدا تا مقصد را به ویژه صادرات محصولات کشاورزی را مدنظر قرار دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه جهان آینده جهان رقابت است و چاره‌ای جز افزایش کیفیت محصولات را نداریم تا بتوانیم در عرصه رقابت باقی بمانیم،افزود: در کشاورزی هم باید افزایش کیفیت محصولات را داشته باشیم تا در بازارهای جهانی حضورمان را تداوم بخشیم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه همه مسیر مبدا تا مقصد را باید با مجموعه دانش‌بنیان ارتقا دهیم و محصولات و باغات ما باید شناسنامه‌دار شود، اظهار کرد: تمام فرایند تولید تا مصرف محصولات کشاورزی باید شناسنامه‌دار و مشخص باشد و قابل ردیابی باشد.

وی ادامه داد: تولید برنج مازندران در سال‌های اخیر فراز و فرودهایی داشت اما در قیاس با برنج‌های وارداتی نتوانستیم در عرصه رقابت خوب عمل کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از دیرباز مهد تولیدات کشاورزی بوده و است و امروز محور امنیت غذایی کشور است و در پی دستیابی به اقتدار غذایی است،ادامه داد: گفتمان غالب بهره‌وری باید وظیفه اصلی همه مدیران و مسؤولان باشد و جوانان و نخبگان هم پیشتاز این عرصه هستند.

وی اظهار کرد: امید دادن به جوانان و کشاورزان می‌تواند ما را در تحقق امنیت و اقتدار غذایی کمک کند و در حکمرانی غذای دنیا نقش خودمان را ایفا کنیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: همه مازندرانی‌ها باید دلسوز استان باشند و در هر جایگاهی که هستند و مسؤولیتی که دارند از طریق دانش‌بنیان و پژوهش و تحقیقات به افزایش بهره‌وری کمک کنند.

وی افزود: اگر صنعت کشاورزی در استان فعال شود باعث افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده محصولات کشاورزی خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: در مازندران ستاد رشد اقتصادی تشکیل شد و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد که شاهد سرازیری سرمایه‌گذاران به استان هستیم که قطعا در افزایش بهره‌وری موثر خواهد بود.

وی اظهار کرد: نگاه ما این است با همین جوانان و کشاورزان،کشاورزی استان را ارتقا دهیم و امنیت و اقتدار غذایی را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

پایان پیام/ ۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.