پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: لایروبی رودخانه‌ها برای جلوگیری از بروز سیلاب در دستور کار قرار گیرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استان، درباره نارضایتی در اختصاص بودجه اظهار کرد: همه مدیران شهرستان‌ها به‌طور شفاف باید درباره وضعیت بودجه آگاهی داشته باشند البته در سفرهای شهرستانی در این زمینه می‌توان به‌خوبی بررسی کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: در بحث توزیع بودجه با رویه عدالت‌محور به‌تمام شهرستان‌ها براساس شاخصه‌های موجود باید اختصاص یابد.

حسینی‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار دولت سیزدهم عدالت‌محوری است باید در بحث توزیع بودجه از گلوگاه تا رامسر در دستور کار باشد.

وی به سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: در این سفرها یکی از مسائل بودجه متناسب با این شهرستان است که بعضا شاهد هستیم خارج از عناوین سرفصل‌ها، بودجه‌هایی می‌گیرند که باید این مسائل مدیریت شود و هیچ بودجه‌های خارج از مدیریت کلان در اختیار شهرستان‌ها قرار نگیرد.

استاندار مازندران ادامه داد: ممکن است هنوز برخی مدیران  اشراف کامل در بحث بودجه نداشته باشند که در این زمینه دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و مدیران باید در نظر گرفته شود؛ در غیر این صورت در بحث جذب بودجه و توزیع آن دچار مشکل خواهیم شد‌.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها برای سهم‌بری بیشتر از درآمد برای استان باید باشد، خاطرنشان کرد: باید تمام موارد به‌طور دقیق در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دنبال شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر اینکه در بررسی‌ها باید مشخص شود دلیل جذب نشدن بودجه ترک فعل یا کم‌کاری مدیران نبوده اینها نکات مهمی است و باید کاری کنیم که ۱۰۰ در صد بودجه را جذب کنیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: می‌بینم برخی از مدیران با چه حساسیتی بحث جذب بودجه را دنبال می‌کنند که جای تشکر دارد؛ بالاخره در شرایط فعلی اگر بخواهیم توسعه‌ای در استان داشته باشیم بودجه را به‌خوبی مدیریت و پیگیری کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه همه مدیران باید در جذب بودجه احساس مسؤولیت کنند، تصریح کرد: سازمان بازرسی هم یکی از شاخص مهم ارزیابی مدیران را در بحث جذب بودجه قرار دهد.

وی یادآور شد: ماهانه عملکرد هر یک از دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و کتبی هم گزارشی به اینجانب ارسال شود؛ درصورتی‌که موضوع بودجه باید اولویت باشد.

استاندار مازندران بیان کرد: لایروبی رودخانه‌های استان ضرورت دارد؛ خدای ناکرده در صورت بروز سیل و خسارت سنگین در واقع ترک فعل است؛ چرا که مازندران جز استان‌های سیل‌خیز کشور محسوب می‌شود.

حسینی‌پور ادامه داد: موضوع دیگر بحث درختان شکسته و افتاده در سطح جنگل‌های مازندران است که در صورت بروز سیلاب این درختان را به پایین‌دست می‌آورد و باعث بروز مشکلات بیشتر می‌شود که دست‌کم در مسیر رودخانه‌ها این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های خدادادی در مازندران، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای تامین کم و کسری بودجه استان استفاده کنیم.

استاندار مازندران گفت: باید پیگیری در ارتباط با بودجه سفر رئیس‌جمهور هم در دستور کار داشته باشیم؛ باتوجه به اینکه در آستانه دور دوم سفر رئیس‌جمهور  قرار داریم و نباید به دلیل نداشتن پیگیری و کم‌توجهی‌ها بودجه‌ای که در سفر مصوب شد، محقق نشود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.