پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: فعال‌سازی واحدهای تولیدی از اولویت‌های استان است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه‌جمعه مازندران در امیرکلا بابل بیان داشت: مازندران دارای ۱۹۶ واحد تولیدی تعطیل شده و یا در تملک بانک‌ها می‌باشد که از این تعداد تاکنون ۶۰ واحد در مدار تولید قرار گرفتند.

استاندار مازندران بیان داشت: فعال سازی واحدهای تعطیل شده در تمام شهرستان‌ها با جدیت دنبال می‌شود چرا که معتقدیم این امر رونق تولید و زمینه اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

حسین‌زادگان ظرفیت تجارت خارجی مازندران را برای خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان، فعال‌تر از گذشته خواند و گفت: در شرایط خاص تحریمی استان‌های مرزی مأموریت و وظایف رونق تجارت خارجی را دارند.

به گفته وی در همین راستا در ماههای اخیر اجلاس‌ها و نشست‌های خوبی با کشورهای حوزه دریای خزر و اتاق بازرگانی کشور در مازندران برگزار شد و در ان چگونگی برندسازی و صادرات تولیدات مازندران به خوبی تشریح شد.

استاندار مازندران گفت: برخی از تولیدات و محصولات مازندران قابلیت رقابت درکشورهای حاشیه دریای خزر را دارد و خوشبختانه قراردادهای خوبی هم با برخی از این کشورها برای صادرات منعقد شد.

حسین زادگان اظهار داشت: مازندران سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است و در برخی از موارد در خدمات رسانی آب و برق دچار اختلال است و ضرورت دارد با این تعداد گسترده مسافر، مازندران از اعتبارات ملی بیشتری برخوردار شود و خوشبختانه با نشست‌هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم این دغدغه‌ها مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت برنج یکی از برنامه‌های ما این است که از طریق وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت ۴ ماهه برای واردات برنج خارجی را اخذ کنیم و از طرف دیگر خرید تضمینی برنج را در دستور کار قرار دهیم.

حسین زادگان در پایان اظهار داشت: امروز شرایط کشور خاص است و باید با همدلی بر مشکلات فایق یاییم و در سیل اخیر این همدلی حیرت همگان را برانگیخت.

گردهمایی ائمه جمعه مازندران با حضور مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت کشور روز چهارشنبه در دانشگاه امام صادق (ع) امیرکلا واقع در شهرستان بابل برگزار شد.

۷۳۴۳/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.