پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران: ضریب کیفیت محصولات کشاورزی مازندران ارتقا یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، محمد اسلامی ظهر امروز در افتتاح 15 پروژه عمرانی و تولیدی شهرستان آمل  با بیان اینکه از تاکیدات استان رسیدگی به حلقه مفقودی خط تولید است، اظهار داشت: برای ایجاد زنجیره ارزش، به تولید محصولات باید توجه ویژه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احداث سردخانه مدرن به نوعی یک حلقه مفقودی در خط تولید مازندران است، افزود: سالانه 6.5 میلیون تن انواع محصولات باغی، لبنی، گوشتی و مرغی تولیدی در این استان داریم که رتبه جهانی را به خود اختصاص دادیم.

اسلامی ادامه داد: مازندران از داشتن چنین رتبه ای به خود افتخار می‌کند لذا باید تجهیزات فناوری و قدرت لجستیک کارآمد داشته باشیم تا در حداقل زمانی محصولات را به بازار مصرف برسانیم.

استاندار مازندران یکی از موارد جلوگیری از ضایعات محصولات مازندران را وجود کامیون‌های یخچالی باربر عنوان کرد و گفت: مازندران باید به دنبال چنین امکاناتی باشد تا آن حلقه مفقودی خط تولید در مازندران برطرف شود.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی استان در هفته دولت از بهره برداری 545 طرح در این ایام در مازندران خبر داد و مطرح کرد: این پروژه‌ها از هفته گذشته با حضور چند وزیر به استان آغاز شده است.

اسلامی اضافه کرد: این پروژه‌ها در دو بخش دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد که از سهم دولت بالغ بر 4295 میلیارد تومان هزینه شد.

اسلامی با بیان اینکه عمده پروژه‌های هفته دولت در بخش زیرساختی و تاثیر مستقیم بر زندگی مردم است، بیان کرد: این هفته افتتاح طرح‌ها در حوزه آب، گاز، برق، راه، ورزش و تولیدی و صنعتی در حال بهره برداری است.

به گزارش تسنیم، همزمان با دومین روز هفته دولت چند طرح عمرانی, صنعتی در مازندران به بهره برداری رسید.

کارگاه بزرگ تولیدی در منطقه دابودشت آمل، سردخانه بزرگ دو مداره سلیمی این شهرستان با 80 میلیارد ریال هزینه و کارخانه شالیکوبی مدرن و مکانیره عزیز زاده وسطای کلای دشت سر آمل با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال با حضور استاندار مازندران افتتاح شد.

پل بزرگ گلوگاه نیز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار به بهره برداری رسید. برای ساخت این پل 37 میلیارد ریال هزینه شده است.

یک طرح شیلاتی نیز با ظرفیت تولید 100 کیلوگرم خاویار و 10 تن گوشت در شهرستان جویبار بهره برداری شد. این مرکز پرورش ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت دو هزار و 600 متر و با 850 میلیون تومان هزینه ساخته شد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.