پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار مازندران برای رفع معضل شیرابه زباله سوز نوشهر یک ماه مهلت داد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، استاندار مازندران با اشاره به معضل شیرابه زباله سوز نوشهر،گفت: برابر زمان بندی که از شهردار نوشهر گرفته شد قرار است تا تیرماه مشکل شیرابه برطرف شود.

یوسف نوری امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های نوشهر از جمله نیروگاه زباله سوز این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه روزانه ۱۸۳ تن زباله را از نوشهر، چالوس و هچیرود می‌پذیرد و طی فرایندی از طریق سوزاندن زباله ها ۵۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه این زباله سوز چند مشکل دارد، افزود: شیرابه زباله سوز مشکل مهمی است که تامین مالی برای ساخت و تکمیل آن صورت گرفته که باید سریعا اقدام شود.

استاندار مازندران دومین مشکل این نیروگاه را دود حاصل از سوختن زباله و تبدیل آن به برق اعلام کرد و گفت: نیاز است از فیلترهای موسوم به هپا استفاده کنند تا بویی که تولید می‌شود را از بین ببرد.

نوری خاطر نشان کرد: مشکل بعدی، زباله‌های قدیمی دپو شده است و طی فرایندی که شهردار اعلام کرد جای زباله‌های فعلی تبدیل به جنگل خواهد شد و همه تلاش بر این است این مکان سالم سازی شود و به چرخه محیط زیست برگردد.

وی با تاکید بر مدیریت پسماند جهت برون رفت از معضل زباله گفت: در دنیا زباله سوز برای تولید انرژی استفاده می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای سایر زباله‌ها باید مدیریت پسماند انجام داد، اظهار کرد: در کشور ما باید فرهنگ‌سازی شود که تفکیک زباله از مبدا صورت گیرد.

یوسف نوری به تفکیک زباله از مبدا در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: در یک برنامه چند ساله حداقل هزار تن از این زباله‌ها از مبدا باید تفکیک شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در جلسات مختلف مطرح شد و برنامه زمان‌بندی آن انجام خواهد شد افزود: برنامه زمانبندی زباله‌سوز ساری در تاریخ ۲۵ دی ماه برابر توافق بین شهرداری و شرکت موسوم به TTS بعد از گذشتن از مراحل آزمایشی باید شروع به کار کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی زباله از مبدا کمک کنند، یادآور شد: مردم در قبال این تفکیک می‌توانند وجه ناچیز دریافت کنند اما هدف سالم نگه داشتن شهر و روستا است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.