پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی، بسیاری از شهرستان‌ها تک پزشک هستند

0

ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان بابل صبح امروز یکشنبه ۱۳ بهمن با حضور عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مقامات شهرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، پروژه اداره پزشکی قانونی شهرستان بابل از محل اعتبارات استانی در مساحت ۱۶۵۰ متر مربع با زیر بنای ۴۵۰ متر مربع توسط بسیج سازندگی استان احداث شده است.

با راه اندازی این مرکز دسترسی مردم شهرستان بابل به خدمات پزشکی قانونی تسهیل می شود و به دنبال آن شاهد کاهش هرچه بیشتر اطاله دادرسی خواهیم بود.

در حاشیه این مراسم عباس مسجدی آرانی  در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل کمبود نیروی انسانی در سازمان پزشکی قانونی گفت: برای جبران مشکل کمبود نیرو در مجلس و دولت در حال تلاش و رایزنی هستیم چرا که در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد پست های مصوب سازمان اشغال است و این کمبود نیرو در همه مراکز استانی و شهرستانی وجود دارد.

وی افزود: با وجود آنکه مجلس مجوز جذب سالانه ۲۰۰ نفر را برای جبرای این کمبود نیرو به پزشکی قانون داده است اما در سال ۹۸ به دلیل کمبود اعتبارات موفق به انجام این کار نشدیم اما امیدواریم در سال آینده امکان جذب ۲۰۰ نفر با تأمین اعتبارات فراهم شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه از ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی بسیاری از شهرستان ها تک پزشک هستند اظهار کرد: ارائه خدمت در مراکز با یک پزشک موجب نارضایتی مردم و اطاله دادرسی می شود در حالی که تعداد قابل توجهی از این مراکز حداقل به دو پزشک نیاز دارند.

مسجدی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ شهرستان فاقد پزشکی قانونی در کشور، با نزدیک ترین مرکز حداقل ۸۰ کیلومتر فاصله دارند که با مساعدت رییس محترم قوه قضاییه از این تعداد ۲۰ شهرستان در دهه مبارک فجر و ۲۹ شهرستان نیز تا پایان سال بر اساس اولویت های تعیین شده دارای مرکز پزشکی قانونی فعال خواهند شد.

وی در خصوص تأمین تجهیزات آزمایشگاهی نیز گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه ای که بر کشور عزیزمان تحمیل شده است، در حوزه آزمایشگاه و جهت تأمین تجهیزات و مواد مصرفی با مشکلاتی مواجه بودیم که با تلاش پژوهشگران و همکاران جوانمان بخشی از کیت های مورد نیاز آزمایشگاه تولید شده و پس طی مراحل لازم، در سال آینده به تولید انبوه می رسد.

مسجدی در ادامه با اذعان به نامناسب بودن برخی ساختمان های پزشکی قانونی به ویژه برای معلولان و مصدومان تصریح کرد: تلاش بر این است که تا حد امکان نسبت به مناسب سازی ساختمان ها اقدام شود اما با توجه به استیجاری بودن حدود ۸۰ ساختمان پزشکی قانونی و کمبود اعتبارات موجود نتوانسته ایم این امر را در تمام ساختمان ها اجرایی کنیم.

وی در پایان با اشاره به افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی در دهه مبارک فجر تصریح کرد: این مراکز با تلاش و همت همه جانبه همکاران و علی رغم کمبود اعتبارات به بهره برداری می رسد که به تسهیل دسترسی هر چه بیشتر مردم به خدمات پزشکی قانونی کمک می کند.

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.