پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از گوشه کنار ورزش مازندران | از خبرهای داغ فوتبال مازندران تا دعوت مازندرانی ها به اردوهای ملی

0


خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در چند روز گذشته در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی مخصوصا در رشته فوتبال رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

** برد شیرین نساجی / مس رفسنجان صفرـ نساجی مازندران یک

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و نساجی مازندران در حالی در هفته بیست و دوم لیگ برتر روبروی هم قرار گرفتند که این دیدار در خانه مس برگزار شد و شاگردان محمد ربیعی نیمه اول را با شکست به پایان رساندند.

در دقیقه ۴۳ شاهین ثاقبی تیم مهمان را از مس پیش انداخت تا میزبان با شکست یک بر صفر به رختکن برود.در نیمه دوم تلاش مس برای جبران نتیجه بخش نبود تا در نهایت سه امتیاز شیرین این دیدار به حساب نساجی و ساکت الهامی واریز شود.

** برد پرگل شهروند ساری برای فرار از سقوط

چهارمین هفته از رقابت‌های پلی‌آف سقوط لیگ‌برتر فوتسال ایران از ساعت۲۲ در شهرهای ساری و بهبهان آغاز شد.
در سالن سید رسول حسینی ساری شهروند میزبان ایمان شیراز بود شاگردان نجاریان در این بازی خانگی علیرغم دریافت گل زودهنگام در اولین دقیقه بازی پاپس نگذاشتند و نیمه اول را با پیروزی دو بر یک به پایان بردند.

شهروند ساری که انگیزه مضاعفی برای صدرنشینی در جدول پلی‌آف سقوط داشت در ادامه باز هم گلزنی کرد و علیرغم یک ماراتن زیبا و دریافت گل باز هم موفق به زدن گل‌های بیشتر شد و در نهایت این بازی را با پیروزی پر گل ۶ بر ۲ پیروز شد.

** اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

هیإت ورزش‌های جانبازان و معلولان مازندران از اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این استان خبر داد.

در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با همکاری شهرداری و نهادها و با تصویب شورای اسلامی شهرستان بابلسر در استان مازندران، سالن روباز والیبال نشسته در پارک ویژه جانبازان و معلولان این شهرستان احداث شد.
 

بابازاده تنها مازنی حاضر در اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان

از جمع مازندرانی‌های دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال نوجوانان فقط امیرمهدی بابازاده به دور سوم تمرینات هم دعوت شد.

بابازاده ساروی است و در تیم حاج حسن ساری بازی می‌کند.تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های نوجوانان قهرمانی آسیا در چین آماده می‌شود.

صعود زندی بتن به مرحله دوم فوتسال لیگ یک

در هفته پایانی دور مقدماتی گروه چهارم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور تیم زندی بتن کلاردشت مهمان تیم فولاد سیرجان بود.

نماینده مازندران در یک بازی نفس‌گیر توانست با نتیجه یک بر یک میزبان خود را متوقف و جواز صعود به مرحله بعد بازی‌ها را کسب کند.

نیمه اول هرچند زندی بتن چند موقعیت گل داشت با تساوی بدون گل پایان یافت، اما در نیمه دوم سیرجانی‌ها موفق شدند دروازه کلاردشتی‌ها را باز کنند، اما در دقایق پایانی داور یک پنالتی به سود زندی بتن اعلام کرد تا سامان قزوینی آن را تبدیل به گل کند. این گل هرچند شاگردان پری آذر را برنده نکرد، ولی به مرحله بعد صعود داد تا این تک امتیاز شیرین‌تر از عسل باشد.

شاگردان احمد پری آذر در تیم زندی بتن کلاردشت با ۷ برد، یک مساوی، ۲ باخت و کسب ۲۰ امتیاز از ۱۰ بازی پس از تیم ۲۳ امتیازی تبارباطری دزفول در گروه چهارم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به عنوان دوم دست یافتند.

** ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا معرفی شدند

سروش احمدی و زهرا پوراسماعیل دو ملی پوش مازنی در ترکیب تیم‌ ملی تکواندو در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

مسابقات قهرمانی آسیا در سه بخش پومسه، پاراتکواندو و کیوروگی از ۲۴ تا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به میزبانی “بیروت” لبنان برگزار می‌شود.

سروش احمدی و زهرا پوراسماعیل ۲ هوگوپوش مازندرانی از شهرهای جویبار و بابل توانستند در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار بگیرند.

آرمین هادی پور (۵۸- کیلوگرم)، سروش احمدی (۶۳- کیلوگرم)، میرهاشم حسینی (۶۸- کیلوگرم)، امیرمحمد بخشی (۷۴- کیلوگرم)، مهران برخورداری (۸۰- کیلوگرم) و سجاد مردانی (۸۷+ کیلوگرم) نفراتی هستند که در ترکیب تیم‌ملی تکواندو مردان قرار دارند.

تیم ملی تکواندو بانوان با ترکیب مهلا مومن زاده (۴۹- کیلوگرم)، غزل سلطانی (۵۳- کیلوگرم)، ناهید کیانی (۵۷- کیلوگرم)، یلدا ولی‌نژاد (۶۲- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی (۷۳- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (۷۳+ کیلوگرم) در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.

** دعوت از سه دختر مازنی به اردوی تیم ملی زیر ۲۰ سال

اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال از تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در مرکز ملی فوتبال، مهمانسرای  شهید رضایی مجد در حالی برگزار می‌شود. مریم آزمون، سرمربی این تیم اسامی ۲۲ بازیکن دعوت شده به اردو را اعلام کرد:

هانیه تنکابنی، آرزو حضرتی، کیمیا رحیمی نیا از مازندران  به اردوی انتخابی دعوت شدند.

تیم فوتبال زیر ۲۰ سال  از ۱۹ تا ۲۸ خرداد در تورنمنت  کافا شرکت خواهد کرد و به مصاف تاجیکستان، ازبکستان(میزبان)، قرقیزستان و افغانستان در این تورنمنت به مصاف هم می روند.

** گل عباس‌زاده، بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان از نگاه طرفداران

گل محمد عباس‌زاده، مهاجم مازنی تیم فوتبال تراکتور در هفته اول دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پاختاکور ازبکستان در تساوی ۳ بر ۳ دو تیم، به عنوان بهترین گل مرحله گروهی در منطقه غرب آسیا و با نظر هواداران انتخاب شد.

گل عباس‌زاده توانست ۴۴.۲درصد آرا را کسب کند و گل شهریار مغانلو به الریان قطر با ۴۲.۷۶درصد در رده بعدی قرار گرفت و گل  قایدی با ۸.۴۷ درصد آرا در رده سوم قرار گرفت.

** صعود شاهین از دور گروهی لیگ برتر فوتبال نونهالان

در هفته آخر لیگ برتر فوتبال نونهالان باشگاه‌های کشور تیم فوتبال نونهالان شاهین آمل  عصر روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در زمین ورزشی کارگران اجوار کلای آمل میزبان پدیده ساری بود و در پایان موفق شد با شکست دو بر یک حریف ساروی ضمن صعود به رده دوم، جواز حضور در مرحله بعدی رقابت ها را کسب نماید.دور بعدی بازی‌ها  با حضور ۸ تیم پیگیری می شود.

** بردهای شیرین لیگ یکی ها و لیگ سه ای ها

رایکای بابل این هفته در خانه توانست دو بر صفر آرمان‌گهر سیرجان را شکست بدهد و با ۲۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.

در لیگ سه هم جوان نوین ساری در دیدار خارج از خانه یک بر صفر پاشا تهران را شکست داد و شهرداری نوشهر هم در زمین پیام مشهد به تساوی بدون گل رسید و دماوند آمل هم سه بر یک زرکان البرز را شکست داد.

 /۸۶۰۵۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.