پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از مُسکن برای ایمن‌سازی تا شناسایی نقاط حادثه‌خیز کندوان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ۲۰ خرداد ماه امسال بود که ریزش شدید سنگ در منطقه کمرزرد محور کندوان و سقوط آن بر روی خودرو دو فوتی برجای گذاشت و همین موضوع موجب انسداد محور شد.

البته باران سنگ، معضلی است در محور کندوان با آن مواجه هستیم و با هر بار بارش برف و باران محور مستعد بارش سنگ می‌شود.

در این زمینه پیگیری در ارتباط با حل مشکل ریزش سنگ و باران سنگ در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با تحقق اعتبار برای همیشه به معضل باران سنگ در محور پایان داده شود.

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: بعد از حادثه ریزش سنگ بحث  لق‌گیری را در سطح محور کندوان در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: تصمیم بر این شد تیمی برای بررسی احداث گالری در منطقه کمرزرد کندوان داشته باشیم که ۷۰ درصد کار برداشت انجام شد و قرار شد روز یک‌شنبه با طرح به تایید کمیته فنی برسانند.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس با بیان اینکه طرح احداث گالری در منطقه کمرزرد محور کندوان باید به تایید کمیته فنی برسد، اضافه کرد: پس از این مرحله بحث انتخاب پیمانکار در دستور کار قرار دارد.

صفایی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سطح محور، گفت: در برخی نقاطی که احتمال ریزش سنگ وجود داشته و بحث لق‌گیری هم احتمال ریزش را کاهش نداد سه نقطه در منطقه سیاه‌بیشه بوده که شناسایی انجام شد که با انجام مناقصه بحث ایمن‌سازی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بحث احداث کالری، فنس‌کشی، نصب نیوجرسی و سایز در حال پیگیری است.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس، کندوان را جز محورهای حادثه‌خیز دانست و گفت: پرریسک‌ترین لق‌گیری در منطقه کمرزرد انجام شد و در کنار آن لق‌گیری‌های نقطه‌‌ای نیز در طول انجام شد.

صفایی بیان کرد: کندوان، محور صخره‌ای است و مردم و مسافران باید بدانند از تردد غیرضروری در روزهای بارانی در  این محور خودداری کنند.

 

وی گفت: امسال شاهد اقدامات خوبی در بحث لق‌گیری و ایمن‌سازی محور کندوان بودیم که بعد از گذشت بیش از دو دهه کم‌سابقه است و  امیدواریم این کارها تداوم یابد تا شاهد اتفاقات ناگوار در این محور نباشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.