پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از مشکلات بی‌برقی در مجتمع‌های پزشکی تا بی‌عدالتی در خاموشی‌ها+ فیلم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قطعی برق در کشور چند ماهی است که صدای مردم را در آورده است، در بهار تقریبا روزی یک یا دو بار برق قطع می‌شد اما این روزها که در اوج بیماری کرونا از ابتدای ورود این بیماری به کشور هستیم برق در شهرهای استان مازندران در برخی مناطق روزی سه تا چهار بار قطع می‌شود.

قطعی برق در شهرستان ساری در روز گذشته در برخی از مناطق به ۲ تا ۳ بار در روز رسیده است هر بار دو ساعت و حتی در برخی مواقع سه تا چهار ساعت بوده است، قطعی‌های گسترده در شهرهای مازندران مردم را در هر قشری با چالش مواجه کرده است.

قطعی‌های گسترده با توجه به گرمای هوا زندگی مردم را با مشکل روبرو کرده و موجب نگرانی آنها شده است.

*مشکلات بی‌برقی در نانوایی‌ها

بازاریان ساروی در گفت‌و‌گو با ما از قطعی برق می‌گویند که در این وضعیت و کسادی بازار نبود برق هم نمکی بر زخم ما شده است، بسیاری از شغل‌ها هم با برق کار می‌کنند، نانواها هم از بی‌برقی می‌نالند و به این موضوع معترض هستند.

شهروند دیگری از اینکه نوزادش در خانه با قطعی برق بی‌قراری می‌کند گله می‌کند. فردی دیگر که بچه‌اش دچار سوختگی شده است بیان می‌کند وقتی برق قطع می‌شود فریادهای فرزندم از درد و سوزش بلند می‌شود مگر ما چه گناهی کردیم که باید اینطور زجر کشیدن فرزندمان را ببینم.

شهروندی دیگر از سوختن وسیله برقی خود می‌گوید که با این شرایط اقتصادی و قیمت‌های سرسام آور چگونه باید دوباره برای خانه‌اش وسیله برقی تهیه کند.

*نامنظم بودن و بی‌عدالتی در خاموشی‌ها

فردی هم در ساری از نامنظم بودن خاموشی‌های اعلام شده گلایه دارد که کارمان را بر اساس زمانبندی اعلام شده برنامه‌ریزی می‌کنیم اما برق در زمان گفته شده قطع نمی‌شود و شاید با یک تا دو ساعت تاخیر این اتفاق بیفتد.

شهروند دیگری نیز به بی‌عدالتی در خاموشی‌ها معترض است و می‌گوید در منطقه‌ای از ساری برق دو تا سه بار قطع می‌شود اما در منطقه‌ای دیگر اصلا قطعی وجود ندارد، چرا؟

از طرفی دیگر تعداد بیماران سویه جدید کرونا با عنوان دلتا در استان مازندران بسیار بالاست شاید حتی ۱۰ برابر آنچه در بیمارستان‌ها هستند در خانه‌های خود قرنطینه‌اند و قطعی برق باعث سخت شدن شرایط برای آنان شده است، در منازل با قطعی برق و گرم شدن خانه، بیماران با تنگی نفس مواجه می‌شوند و شرایط سختی را می‌گذرانند.

*قطعی برق در مجتمع‌های پزشکی

همچنین قطعی برق در مجتمع‌ها و ساختمان‌های پزشکی که اکنون مملو از بیماران کرونایی است برای بیماران مشکل آفرین شده است، علاوه بر تحمل گرمی هوا در این مجتمع‌های چندین طبقه، قطعی برق و عدم دسترسی به آسانسور نیز مشکلات بیماران را بیشتر کرده است، بیماران کرونایی که با تنگی نفس و سرفه‌های شدید روبرو هستند، مجبورند با استفاده از پله‌ها خود را به طبقه مورد نظرشان برسانند که آنان را در شرایط سختی قرار داده است.

بی‌برقی در این برهه که ویروس کرونا نامردانه جولان می‌دهد، مشکلات و معضلات مردم را دو چندان کرده است، آیا راهی وجود ندارد که حدالامکان برق منازل و مجتمع‌ها قطع نشود آیا مسؤولان نمی‌توانند تدبیری کنند که مردم علاوه بر مشکلات اقتصادی و شرایط بد کرونایی حداقل بی‌برقی را تجربه نکنند؟

مردم می‌گویند کرونا رحم ندارد آیا مسؤولان هم نباید در این وضعیت رحمی داشته باشند و کاری کنند که شرایط از این هم سخت‌تر نشود؟

آنچه عیان است این است که صدای مردم از بی‌برقی در آمده، عرصه برای‌شان تنگ آمده و تحمل این شرایط سخت شده است و می‌طلبد که مسؤولان و متولیان امر چاره ای بیاندیشند به صورت جدی تدبیری در این زمینه به خرج دهند.

 /۸۶۰۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.