پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از ساخت ۶۲ مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی بابل تا توزیع ۵۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یدالله تقی‌پور مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان بابل به‌مناسبت سالروز تشکیل این نهاد به فرمان مقام معظم رهبری طی گفت‌وگویی، با اشاره به اقدامات این سازمان در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: در سال گذشته با مدیریت جهادی و به‌کارگیری بیش از هزار گروه جهادی توانستیم خدمات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی متعددی را به سرانجام برسانیم. 

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و مصوبهمجلس شورای اسلامیدر سه عرصه اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی و کمک به دولت در بخش عمرانی و زیرساختی، افزود: در این راستا با ورود در عرصه محرومیت‌زدایی با مدیریت جهادی جهادگران و خیران با کمک قابل توجه ۴۰ میلیارد ریالی ۶۲ واحد مسکن مددجویان را به اتمام رساندیم.

تقی‌پور با بیان اینکه ساخت دو واحد مسکن باقی مانده به‌زودی به اتمام می‌رسد، گفت: همچنین با توجه به محرومیت مناطق بالادست در زمینه‌های مختلف در طرح شهید همدانی، پروژه‌های متعددی از قبیل آب‌رسانی، کمک به ساخت مسجد، راه روستایی و غیره انجام دادیم که با توجه هم‌زمانی لیالی قدر با روز بسیج سازندگی در سوم خرداد افتتاح خواهد شد.

مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان بابل با اشاره به جزئیاتی از اجرای طرح شهید سلیمانی، تاکید کرد: کارهایی از قبیل ضدعفونی محلات، معابر، اماکن عمومی، تشکیل کارگاه‌های متعدد ماسک و توزیع آنان صورت گرفت که در حاضر نیز ادامه دارد.

این مسؤول اعلام کرد: توزیع ۵۲ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا، همچنین اجرای فعالیت‌های زیرساختی از قبیل، ساخت سرویس بهداشتی، حمام، مسکن، کارهای فرهنگی و آموزشی در سال گذشته و در حمایت از محلات آسیب دیده اجتماعی بابل انجام شد.

وی اضافه کرد: با همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی برای اجرای ۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال را از کمیته برنامه‌ریزی برخی ۱۰۰ در صد به اتمام رسیده و برخی در حال اجرا است، همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید، ساماندهی ۱۳ مزار شهید را برعهده گرفتیم که تعدادی از این مزارها باقی ماند و به‌زودی پایان خواهد پذیرفت. 

تقی‌پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته طی جلسات متعدد با کمیته امداد امام خمینی، صندوق کارآفرینی امید،تشکیل قرارگاهجهش تولیدو نیز هماهنگی با قوه قضائیه توانستیم مانع از تعطیلی تعداد زیادی از کارگاه‌های تولیدی شویم، همچنین سال جدید با جذب اعتبار ۱۰۰ درصدی از کمیته امداد امام خمینی و هماهنگی با صندوق کارآفرینی اشتغال پایدار وخوبیرا ایجاد خواهیم کرد. 

مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان بابل در پایان اظهاد کرد: بسیج سازندگی هر کجا احساس نیاز ببیند حتما ورود پیدا خواهد کرد، در سال جدید با تشکیل جلسات متعدد شورای جهادی،  مدیریت جهادی و استفاده از گروه‌های جهادی قصد داریم مسیر شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را تا از بین بردن محرومیت از همه نقاط شهرستان، استان و در نمای کلی از کشور با قدرت ادامه دهیم.

 /۸۶۰۴۸/ج/ر




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.