پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از داوطلبان انتخابات مجلس در 9 حوزه مازندران ثبت‌نام می‌شود

0

حسین حسن نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : ثبت نام  داوطلبان  انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران در حوزه های انتخابیه بهشهر، ساری، قائمشهر، آمل، نور، بابلسر، نوشهر، تنکابن و بابل انجام می شود که سه حوزه انتخابیه دارای دو نماینده و ۶ حوزه دیگر نیز تک نماینده ای در مجلس هستند.
وی اضافه کرد : طبق قانون  داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی یا باید در محل حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور ثبت نام کنند که در صورت ثبت نام در وزارت کشور مدارکشان به حوزه های انتخابیه محل درخواست ارسال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : براساس برنامه ریزی وزارت کشور ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ آذر سال جاری شروع و تا روز شنه ۱۶ آذرماه نیز ادامه خواهد شد و ثبت نام از ساعت ۸ صبح در حوزه های انتخابیه شروع و تا ساعت ۱۸ نیز ادامه خواهد یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار مازندران گفت : تمام تمهیدات لازم برای ثبت نام از داوطلبان  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مازندران فراهم شد و از ساعت ۸ صبح دهم آذرماه نیز این کار در حوزه های انتخابیه انجام می شود.
به گفته وی داوطلبان نیز می توانند با در دست داشتن مدارک معتبر به حوزه های انتخابیه برای ثبت نام مراجعه کنند.
براساس اطلاعیه شماره (۲) ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام از داوطلبان از روز یکشنبه مورخ ۱۰-۹- ۹۸ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۱۶- ۹- ۹۸ ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت  است و هر دوره نمایندگی، (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی مورد محاسبه قرار می گیرد.
همچنین طبق این اطلاعیه  تمام  جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل (۶) ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن (به شرطی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر باشند) معاف هستند ولی می بایست در هنگام ثبت نام کارت معافیت یا مدرکی دال بر معافیت ارائه نمایند.

وزارت کشور اعلام کرد :  مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی به تایید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم رسیده باشد.

مازندران ۱۲  کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۱۸۰ داوطلب برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.
براساس آمار در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران حدود دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای بودند که در پایان افزون بر ۶۰ درصد در این رویداد مهم سیاسی شرکت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.