پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از حضور بانوی 80 ساله تا شور و حال نوجوانان دهه هشتادی/ این خاک بوی بهشت می‌دهد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حضور زائران راهیان نور امسال چشمگیر بود، مردم از جای جای ایران اسلامی برای هم نشینی با شهدا رهسپار سفر عشق شدند، مرد، زن، کودک، پیر و جوان همه آمدند تا به گفته خود ادامه دهنده راه شهدا باشند، شهدایی که از جان خود برای حفظ این خاک مایه گذاشتند.

از مازندران هم تعداد زیادی از هم استانی هایمان در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند، کاروان‌های مازندرانی با حضور در شلمچه، بیعتی دوباره با فرمانده زمان بستند، زائران با هر سن و سال و با هر سلیقه و عقیده‌ای با حضور در کربلای ایران زمین، ایستادگی و دلدادگی به آرمان‌های شهدا را به تصویر کشیدند.

*مسؤولان شرایط حضور بیشتر جوانان را مهیا کنند

غلامرضا غریب جوانی که از بابل به اردوی راهیان نور آمده و از فتح‌المبین و دهلاویه نیز بازدید کرده، می‌گوید: این سفر از لحاظ معنوی سفر بسیار خوبی است، دعا می‌کنم که این حال و هوا، حالم را تغییر دهد.

وی از مسؤولان مرتبط می‌خواهد که شرایط را برای حضور بیشتر افراد  در اردوهای راهیان نور مهیا کنند و همکاری لازم را برای اعزام جوانان به این مناطق داشته باشند، چراکه جوانان با شور و حال خاصی در اینجا حاضر می‌شوند.

*خواب مناطق عملیاتی را می بینم 

بانوی ۸۰ ساله‌ای که ۱۱ بار است به راهیان نور آمده، می‌گوید: هر وقت که می‌خواهم به مناطق عملیاتی بیایم خواب آن را می‌بینم  و دوست دارم همواره در این مناطق حضور پیدا کنم.

وی بیان می‌کند: من به خاطر جوانان می‌آیم، همان جوانانی که از جان خود گذشتند و در این مکان مقدس به شهادت رسیدند، آنان پاره تن ما هستند.

این بانو با بیان اینکه از جوانان عزیز می‌خواهم که وقتی به اینجا می‌آیند درس بگیرند، می‌گوید: تحریم، تهدید و گرانی نمی‌تواند ما از نظام، انقلاب و شهدا جدا کند و ما تا آخر ایستاده‌ایم، گذشت، صداقت، همکاری، همدلی و کمک به یکدیگر را از شهدا بیاموزیم و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

*حضور در مناطق عملیاتی به یاد برادر 

سیده‌زهرا حسینی خواهر شهید مهدی حسینی از بهشهر آمده است، به گفته او، مهدی دوم راهنمایی بود که شناسنامه‌اش را دست کاری کرد تا بتواند اجازه بگیرد و به منطقه برود، او در هفت تپه شهید شده است.

وی می‌گوید: بعد از جنگ همیشه به این مناطق می‌آیم و این وظیفه ماست که ادامه دهنده راهشان باشیم، شهدا در آن زمان امام را تنها نگذاشتند و اکنون نیز ما وظیفه داریم امام خامنه‌ای را تنها نگذاریم.

این خواهر شهید بیان می‌کند: خیلی دوست دارم که جوانان بیایند و در این مناطق حضور پیدا کنند تا رشادت‌های رزمندگان اسلام را ببینند، خواسته شهدا حفظ حجاب و ایستادن پشت ولایت بود و ما نیز باید راه آنان را ادامه دهیم.

*گویی در بهشت قدم می زنم

بانوی مازندرانی که اولین بار است به راهیان نور آمده، این مناطق را بسیار جذاب دیدنی توصیف می‌کند و می‌گوید: ما زمانی می‌توانیم راه زندگی را  پیدا کنیم که راه شهدا را بشناسیم، زندگی ما با شناخت زندگی شهدا معنا پیدا می‌کند.

وی بیان می‌کند: زندگی نامه شهدا را خوانده بودم و به حال آنها غبطه می‌خوردم وقتی به اینجا آمدم گویی در بهشت قدم می‌زنم امیدوارم که همه بتوانند حداقل یک بار آن را تجربه کنند.

*آمده ایم راه شهدا را بهتر بشناسیم

دهه هشتادی‌هایی نیز که از شهرستان بابل به راهیان نور آمده اند، می‌گویند که آمده‌ اند تا شهدا را بهتر بشناسند و راهشان را ادامه دهند.

*راه شهدا را با درس خواندن ادامه می‌دهم

فاطمه‌زهرا عرب از مازندران اولین بار است که در این مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده، می‌گوید: می‌خواهد راه شهدا را با درس خواندن و خواندن وصیت نامه آنان ادامه دهد.

*شهدای ما ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند

بانوی دیگری که از شهرستان بابل آمده می‌گوید: ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نگذاریم خونشان پایمال شود، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی بیان می‌کند: شهدا زنده هستند، باید در این مناطق حضور پیدا کنیم تا نسل‌های آینده نیز ادامه دهنده راهشان باشند، شهدای ما ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند و ما باید یاد و راه آنان را زنده نگه داریم.

*حال هوای اینجا هیچ فرقی با حال و هوای کربلا ندارد

جوانانی هم که پای ثابت راهیان نور هستند، می‌گویند: ما به فرموده رهبر انقلاب گوش فرا داده و هر ساله به مناطق عملیاتی می‌آییم تا راهیان نور را زنده نگه داریم، اینجا کربلای ایران است، شلمچه از جمله جاهایی است که تعداد زیادی از رزمندگان ما به شهادت رسیدند، حال هوای اینجا هیچ فرقی با حال و هوای کربلا ندارد.

*این خاک بوی بهشت می دهد

شعبان پناهی، جانبازی که از ساری به راهیان نور آمده و خودش هم زمان جنگ در همین منطقه یعنی شلمچه بوده است، می‌گوید: شهدا آن زمان وظیفه شان خط نگهداری و حفظ نظام بود و اکنون وظیفه ما این است تا راه آنان  را که از بهترین هدیه خداوند یعنی جانشان گذشتند، ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه همین حضور ما در مناطق عملیاتی ادامه دهنده راه آنان است، بیان می‌کند: بر روی این خاک خون مخلص‌ترین فرزندان این مرز و بوم ریخته شده و با آن عجین شده است، این خاک بوی بهشت می‌دهد.

این جانباز ساروی می‌گوید: جوان‌هایی که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند اجرشان کمتر از شهادت نیست، این همه راه را طی می‌کنند تا این فضا را ببینند و عوض شوند، از مسؤولان می‌خواهم تا مساعدت کنند و این فضا را گرم نگه دارند چراکه همین حضور ادامه دهنده راه شهداست.

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.