پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از تولید ۲۸ هزار تن نارنگی پیش‌رس در نکا تا توزیع ۳۰ تن گوشت قرمز گرم در آمل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش‌بینی تولید ۲۸ هزار تن نارنگی پیش‌رس در باغات این شهرستان خبر داد و مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در این شهرستان توزیع شد.

سعید صمدی زرینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش‌بینی تولید بیش از ۲۸ هزار تن میوه نارنگی پیش‌رس در باغ‌های شهرستان نکا در سال جاری خبر داد و گفت: این شهرستان دارای بیش از ۵۸۰۰ هکتار باغ مرکبات و ۱۶۲۰ هکتار باغ نارنگی بوده که ۱۱۰۰ هکتار آن نارنگی پیش‌رس است.

وی درباره فعالیتهای مدیریتی مگس میوه در باغات این شهرستان، گفت: تاکنون مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در ۶۲۵۰ هکتار از باغ های این شهرستان انجام و کاور اسپری در ۷۵۰۰  هکتار و طعمه پاشی در ۲۵۰۰ هکتار صورت گرفت.

۱۵ هزار تن کود کشاورزی در بابل توزیع شد

محسن آهنگری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری (از مهرماه تا کنون) ۱۵ هزار و ۷۱۹ تن انواع کود شیمیایی با حواله الکترونیکی مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل توزیع شد، اظهار کرد: ۲۱۶۷ تن مربوط به محصولات باغی، ۱۰ هزار و ۴۸ تن مربوط به برنج کشت اول، ۱۷۰۱ تن مربوط به برنج کشت دوم(دوباره نشا و رتون)، ۱۷۵۷ تن مربوط به کشت محصولات پاییزه، دانه‌های روغنی و غیره، ۴۶ تن مربوط به پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها بود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۵۳ تن مربوط به کودهای ازته، ۱۷۰۶ تن کود فسفاته، ۲۴۶۰ تن کود پتاسه است.

آهنگری از فعالیت ۴۰ کارگزاری در ۹ مرکز جهاد کشاورزی جهت خریداری و توزیع کودهای شیمیایی در بابل خبر داد و با بیان اینکه روند تأمین و توزیع کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی بر اساس برنامه ابلاغی اصلاح الگوی کشت در حال اجرا است، گفت: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز درخواست خود را در سامانه پایش کودی با حضور در مراکز جهاد کشاورزی ثبت و کود تخصیصی محصول مورد نظر خود را در زمان تعریف شده در سامانه پایش کودی، از کارگزاری تعیین شده دریافت خواهد کرد.

توزیع ۳۰ تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری در آمل

مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی آمل از توزیع ۳۰ تن گوشت گرم گوساله تنظیم بازاری در شهرستان آمل خبر داد و افزود: در راستای کنترل و تنظیم بازار از ابتدای سال جاری تاکنون این مقدار گوشت قرمز تنظیم بازاری با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این توزیع توسط ۱۲ مباشر در نقاط مختلف شهری و روستایی از جمله بخش‌های دابودشت و امامزاده عبداله(ع) صورت گرفت، گفت: با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته این روند ادامه خواهد داشت.

جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز ۱۹ هزار مترمربع زمین کشاورزی در تنکابن

عبداله غلامپور، مدیر جهاد کشاورزی تنکابن اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، احکام قلع و قمع تفکیک غیرمجاز ۱۹ هزار مترمربع زمین با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و نیروی انتظامی شهرستان تنکابن به مرحله اجرا در آمد.

غلامپور تصریح کرد: برای اجرای دستور ۴۹ قطعه تفکیکی غیرمجاز و دیوار کشی در خارج از طرح هادی، روستای سلیم‌آباد ۲۰ قطعه به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع و چلاسر بتعداد ۲۹ قطعه به مساحت  ۱۳ هزار مترمربع قلع و قمع شد.

وی در پایان با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مغایر قانون است، گفت: پنج ماهه ابتدایی سالجاری  ۲۰۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت  ۱۶۰ هزار و ۶۲۰ مترمربع در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.

توزیع ۵۷۰۰ تن کود کشاورزی در جویبار

عبدالله رحیمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی (از مهرماه امسال تا کنون) ۵۷۱۴ تن انواع کود شیمیایی با حواله الکترونیکی در مراکز جهاد کشاورزی سه گانه این شهرستان توزیع شد که از این میزان ۴۰۱۸ تن مربوط به کودهای ازته، ۵۲۰ تن کود فسفاته و ۱۱۷۶ تن کود پتاسه بود.

رحیمی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۱۵ کارگزاری فعال در سه مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان است که در امر خریداری و توزیع کودهای شیمیایی فعالیت می کند.

تخصیص ۳۲۶ میلیارد اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ساری

سید اسماعیل علوی، مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به اهمیت نوسازی ادوات کشاورزی برای افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی، اظهار کرد: برای امسال ۳۲۶ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی به شهرستان ساری اختصاص یافت.

علوی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، بخشی از مشکلات حوزه تولید را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار ۱۱۵ متقاضی ادوات کشاورزی این شهرستان با هزینه ۳۹۹ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال برای دریافت اعتبار به بانک عامل معرفی شدند.

وی در ادامه افزود: معرفی این متقاضیان ادوات کشاورزی در قالب خرید ادوات کشاورزی کمباین برنج، تیلر، تراکتور، نشاکار برنج و سایر ادوات و دنباله‌بندها است که ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب، آماده پرداخت شد.

علوی در پایان گفت: مبلغ جذب شده برای خرید ادوات کشاورزی در سالجاری تاکنون در این شهرستان ۶۳ میلیارد ریال، معادل ۲۰ درصد جذب سهمیه تخصیصی خرید ادوات کشاورزی است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.