پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از توزیع قطره چکانی مواد حاجب تا نیاز هزار ویالی هر ماه در بیمارستان قلب ساری

0


خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|کمبود مواد حاجب بیمارستان قلب ساری پیش از ایام عید مطرح بوده است.

این موضوع را معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگوی دو روز گذشته اعلام کرده بود.

خبرنگار فارس بحث کمبود مواد حاجب را به رئیس مجمع نمایندگان، استاندار و فرماندار مرکز استان مازندران اعلام کرده بود.

منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران و احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران به همراه فرماندار ساری قول پیگیری دادند.

عباسعلی رضایی فرماندار ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت تامین مواد حاجب بیمارستان قلب ساری، به نقل از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: مواد مورد نیاز را دریافت کردیم و طی امروز و فردا در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به بنده قول دادند که در حال حاضر نیازمندی‌های امروز و فردا مرکز درمانی قلب ساری را تامین می‌کنیم.

به گزارش فارس، کمبود مواد حاجب برای آنژیوگرافی و پرتو درمانی به یک معضل جدی در بزرگترین بیمارستان دولتی مازندران تبدیل شده بود، بسیاری از اقدامات آنژیوگرافی در این مرکز لغو شده است.

روز گذشته محمدرضا شیران اعلام کرده است که تا پایان هفته مشکل مواد حاجب همه مراکز درمانی استان مازندران را تامین می‌کند.

وی با اعلام اینکه مواد حاجبی در مراکز تصویربرداری و آنژیوگرافی مصرف می‌شود، مشکل کشوری است،گفت: قبل از عید اقدامات لازم برای خرید انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: در سال ۹۹ بخشی از این مواد وارد می‌شده است اما به دلیل برخی از مشکلات واردات ممنوع شده است.

وی گفت: به شرکت دارو پخش مجوز ساخت داده، شرکت دارو پخش یک محموله هشت و نیم تنی را وارد کرده ولی نتوانسته در زمان مشخص از بندر ترخیص کند.

ابوالقاسم فلاح رئیس بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا ساری نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام اینکه مشکل مواد حاجب مربوط به کل کشور است، گفت: به ما اعلام کردند که این مواد در مسیر فرموله شدن قرار داشته و در روزهای اخیر به دست ما برسد اما هنوز منجر به رفع همه نیازمندی‌های ما نشده است.

رئیس بیمارستان قلب ساری با اعلام اینکه ما ماهانه هزار ویال  مواد حاجب نیاز داریم، گفت: از هفته دوم فروردین‌ماه این مواد را در اختیار نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پیش‌بینی‌ها در گذشته نمی‌توانست انجام شود که با مشکل جدی کمبود این مواد مواجه نشویم، افزود: اتفاقا پیش‌بینی کرده بودیم ولی به ما اعلام کردند که این مواد تامین می‌شود تا اواسط فرودین این ماده تا حدودی در اختیار بوده است.

فلاح با اعلام اینکه میزان مراجعات به بیمارستان قلب ساری به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: سال گذشته مردم به دلیل ترس از کرونا کمتر به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کردند اما این روند در سال جاری تغییر کرده که هم بیماران کرونایی و هم غیرکرونایی به این مرکز برای درمان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: حجم بیماران ما نسبت به فرودین سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است به عنوان نمونه فروردین سال ۹۹ عمل جراحی ما حدود ۱۰ تا ۱۲ مورد بوده اما در سال جاری تاکنون ۵۰ مورد عمل جراحی انجام شده است.

رئیس بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا ساری خاطر نشان کرد: بحث مشکل کمبود مواد حاجب را به مدیران مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم.

وی ادامه داد: این مشکل نه تنها در بیمارستان قلب ساری بلکه در بیمارستان امام خمینی هم وجود دارد به عنوان نمونه دو بیماری که نیاز به سی‌تی آنژیو داشتند و باید به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شدند مسؤولان درمانی این مرکز به ما اعلام کردند که مواد حاجب مورد نیاز بیمار را تامین کنیم یا در مورد مشابه که قرار بود بیمار را برای سی‌تی آنژیو قلب به مرکز نگین اعزام کنیم درخواست تامین مواد حاجب برای بیمار را داشتند.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.