پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از تامین ۷۲ جهیزیه تا آزادی ۷۲ زندانی/ تبرک بسته کمک مومنانه به نام شهدا و توزیع در اربعین

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با شیوع ویروس کرونا شاهد مشکلات و تلخی‌هایی بودیم اما موضوعی که توانست مرهمی روی دردها و رنج‌ها باشد کمک‌های مومنانه بود که مرهمی بر زخم‌های دل‌های نیازمندان و کسب و کار تعطیل شده و افراد مبتلا بود.

از همان ماه ابتدایی که پای کرونا به میان جامعه باز شد با کمبود ماسک مواجه شدیم طول نکشید که باحضور گروه‌های مردمی و جهادی این مشکل برطرف شد و اکنون با گذشت بیش از ۷ ماه از شیوع ویروس خبری از کمبود ماسک نیست.

هر جا که پای مهربانی و همدلی باز شد دیگر خبری از مشکل نبود در ماه ابتدایی باتوجه به مشکلات معیشتی نیازمندان و در کنار آن کسب و کارهای تعطیل شده و با توصیه رهبری همه نگاه‌ها به سمت کمک‌های مومنانه سوق یافت و در این راستا همه گروه‌های جهادی و مردمی به این سنت سوق یافتند حتی هیأت‌های عزاداری که تصور همه بر این بوده که ماهیت‌شان تنها عزاداری است در بحث کمک‌های مومنانه پیش‌قدم شدند و این روزها هم شنیدن تکاپوی موکب‌های عزاداری خالی از لطف نیست.

معصومه شعبانی تنها بانوی موکب‌دار مازندران و مسؤول آبشار عاطفه‌های غرب مازندران و منطقه چهار کشور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: در ماه رمضان بیش از ۲هزار بسته حمایتی به همراه افطار و سحر طی ۲۵ شب ماه رمضان بین نیازمندان، بیماران صعب‌العلاج، کرونا توزیع کردیم.

وی ادامه داد: ۲۴۵ یتیم در شهرستان بابل را زیرپوشش داریم که همه حامی دارند و ماهانه خدمات دریافت می‌کنند همچنین آرزوی ۵۰ یتیم را با خریداری تب‌لت، دوچرخه و سایر برآورده کردیم.
این بانوی موکب‌دار اضافه می‌کند: در بحث تولید ماسک، کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کردیم و ماسک را بین نیازمندان توزیع کردیم. دهه اول محرم نیز با رعایت پروتکل بهداشتی و با برگزاری مراسم اطعام‌دهی ۵۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کردیم.

وی تصریح می‌کند: با توجه به اینکه برای اربعین موکب نداریم به تعداد ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و ۴۲ شهید مدافع حرم در حال تهیه بسته‌های حمایتی هستیم که با برگزاری مراسمات بین‌الحرمین با متبرک کردن هر بسته به نام یک شهید این نذورات مردم برسد.

وی می گوید: همچنین به نیت هفتاد و تن از یاران امام حسین(ع) تهیه جهیزیه برای ۷۲ عروس و آزادی هفتاد و دو زندانی غیرعمد را در دستور کار داریم.

این بانوی موکب‌دار خاطرنشان کرد: هفتمین سال از راه‌اندازی این موکب می‌گذرد و طی این مدت معجزه‌هایی از انجام امور خیر را در زندگیم به عینه لمس کردم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.