پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از تاخیر بارش‌های پاییزی تا نگرانی از بارش‌های شلاقی سیل‌آسا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره وضعیت بارش‌های پاییزی و پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: معمولا انتظار داریم شاهد بارش‌های پاییزی از ۱۵ شهریور ماه باشیم ولی امسال با تاخیر مواجه شده است که این تاخیرها ما را نگران می‌کند.

وی افزود: تاخیر در بارش‌های پاییزی می‌تواند موجب بارش‌های سنگین شلاقی و سیل‌آسا شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: علاوه بر این مسائل در این زمان از سال شاهد کشت پاییزه هستیم که تاخیر در بارش‌های پاییزه کشت پاییزه را با تاخیر مواجه می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی دو هفته آینده سامانه پرقدرتی نداریم که نشان‌دهنده آغاز بارش‌های پاییزی در مازندران باشد.

رضوی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا شنبه عمدتا  شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و در برخی غرب استان احتمال بارش پراکنده در غرب استان هستیم.

وی درباره وضعیت دمایی استان، گفت: از لحاظ دمایی تغییرات چندانی نداریم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گلوگاه با ۳۲ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با هشت درجه سانتی‌گراد بوده است.

 مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای روزهای  یک‌شنبه و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان، بارش‌های پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما در آسمان مازندران باشیم.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران  طی امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.