پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از بلندمرتبه‌سازهای غیراستاندارد در شهرهای ساحلی تا لزوم تشکیل مجمع خیران آتش‌نشانی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، می‌خواهیم این بار از عشق و علاقه‌ای بگویم که سرشار از خودگذشتگی، ایثار، جان برکف بودن و گذشت است، گذشت برای مردم، به خطر انداختن جان خود برای نجات جان هم‎نوع و روزنه امید در اوج ناامیدی.

لحظه‌ای که امیدها همه می‌میرند، انسان خود را غرق در ناامیدی می‌بیند و ممکن است با یک اشتباه ناخواسته و سهوی خاکستر شدن همه زندگی، دارایی و هستی مادی و معنوی مقابل چشمان نگران و مضطرب در زبانه‌های سوزان و سرخ دود شده و به خاکستر برود، تنها یک کورسوی امید می‌تواند سو سو زده و جرقه‌ای برای امید دوباره باشد.

زمانی که آژیر سامانه ۱۲۵ به صدا در می‌آید از یکدیگر سبقت می‌گیرند و شیفت کاری و استراحت نمی‌شناسند تا آرامش و امید را در به دل همنوعان سرزمین‌شان هدیه دهند حتی اگر به قیمت جان‌شان تمام شود، سبقت گرفتن برای انجام عملیات در بین فرشته‌های نجاتگر قرمزپوش در ذهن‌ها هشت سال دفاع مقدس را تداعی می‌کند که رزمندگان و شهدا برای عملیات سخت، بازگشایی معبر و عبور از میدان مین سبقت داشتند و نشان می‌دهد مردان شجاع و دلیر امروز درس از بزرگمردان و شهدای جان برکف سال‌های نه چندان گفتند.

بله؛ آتش‌نشانان را می‎گویم، فرشتگانی از جنس خودمان، نجاتگرانی که این روزها همه روزشان را تبریک می‌گویند و توان و سلامتی مضاعف از خداوند برای این دلیران روزهای سخت خواستارند.

وضعیت پرداخت حقوق آتش‌‎نشان‌ها اصلاح شود

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در آئین تقدیر از آتش‌نشان این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی در اظهار کرد: آتش‌نشانی سراسر عشق، ایثار و از خودگذشتگی برای خدمت به مردم در راستای رضایت خداوند است.

احمد محمدی با اشاره به اینکه افراد برای تأمین مخارج، امرار معاش و آینده خود کار می‌کنند ولی آتش‎نشانی اوج ایثار و از خودگذشتن است، افزود: نمونه بارز از خود گذشتگی آتش‌نشانان را می‌توان در حادثه پلاسکو دید که شهدای آتش‌نشان زیادی را فدا کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه آتش‌نشانان در بدترین زمان حادثه همانند چتر نجات بر سر خانواده‌ها هستند و افراد را از شعله‌های آتش خارج می‎کنند، بیان کرد: در حادثه اخیر حریق شهرک بنکداران آمل همه دارایی و سرمایه یک عمر افراد طعمه حریق شد ولی آتش‌نشان با ورود به موقع مانع از بروز حوادث ناگوار و بدتر شدند.

وی با اشاره به اینکه کار آتش‌نشانان ارزش مادی ندارد و ارزش معنوی آن قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: آمل جزو نخستین شهرها است که در دهه ۸۰ خدمات مکانیزه و مدرن را وارد آتش‌نشانی کرد ولی امروزه به خاطر عملیات فراوان، خدمات بیشمار شهری، خارج شهری و ارائه خدمات به شهرهای همجوار دچار ناوگان فرسوده شده است که برای بازسازی و ترمیم نیاز به اعتبارات بالایی دارد.

محمدی با اشاره به اختلاف فاحش در دریافتی آتش‌نشانان با سابقه و افرادی که به تازگی به این حرفه پیوستند، بیان کرد: از مسؤولان کشوری، نمایندگان مجلس و مدیران استانی درخواست داریم آتش‌نشانان با کارمندان پشت میزنشین مقایسه نشوند و وضعیت پرداخت حقوق آتش‎نشان‌ها اصلاح شده و حقوق آنها ضایع نشود تا با انگیزه مضاعف برای اطفای حریق وارد میدان شوند.

لزوم نوسازی تجهیزات فرسوده آتش‌نشانی

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه امکانات و ابزار فرسوده آتش‌نشانی آمل نیازمند ترمیم و به روزرسانی است، ادامه داد: باید خدمات مختلف آتش‌نشانی در زمینه امداد و نجات با استانداردهای روزآمد بین‌المللی پیش رود و بازبینی شود.

وی بر لزوم نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در آمل تأکید و یادآور شد: امروزه بلندمرتبه‌سازی در بسیاری شهر مازندران و شهر ساحلی نگران‌کننده است و وجود ساختمان‌های غیراستاندارد در زمان حادثه باعث بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به دیده شدن و تصویب بلندمرتبه سازی در آمل و دیگر شهرها در طرح‌های تفصیلی، ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی هم باید در راستای بلندمرتبه‌سازی امکانات و تجهیزات خود را به روز کند و با افزایش ناوگان و تجهیزات حین بروز حادثه دست پر به میدان عمل برود.

بلندمرتبه‌سازی غیراستاندارد در شهرهای ساحلی نگران کننده است

محمدی با اعلام اینکه با موافقت اعضای شورای شهر و شهردار فوق‌العاده پرداختی به عنوان کمک‌حال و بهبود پرداختی از ماه مهر امسال در پرداختی‌های ماهانه پرسنل آتش‌نشانی به صورت دائم لحاظ شده است، گفت: فرسودگی شغلی در شرایط سخت در این شغل وجود دارد.

محمدی با اعلام اینکه برای شهر آمل تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس با هزینه ۷۰ میلیارد تومان یارانه نیازسنجی شد، در حالی که نیازی به خدمات اتوبوس در محورهای شهری نداریم، افزود: باید نیازسنجی واقعی شود و در شرایطی که خیابان‌های شهر ظرفیت ورود اتوبوس‌ها را ندارد باید اعتبارات برای نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی هدف‎گذاری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیازمدان خیران حوزه آتش‌نشانی است، گفت: خیران زیادی در جامعه دارند و به عنوان خیران مدرسه‌ساز، مسجدساز و سلامت فعالیت دارند ولی برخی حوزه‌ها فراموش شده است و نیازمند تشکیل مجمع خیران آتش‎نشانی هستیم.

نیازمندان تشکیل مجمع خیران آتش‌نشانی هستیم

محمدی با بیان اینکه ناوگان خدمات شهری در بحث آتش‌نشانی فرسوده و نیازمند است و نیازمندان دست یاری خیران هستیم، بیان کرد: بازسازی و ترمیم ناوگان آتش‌نشانی در برنامه قرار دارد و با توجه به بررسی لازم در کمیسیون برنامه بودجه، اصلاح بودجه و بودجه سال آینده اگر توان افزایش ناوگان جدید را  نداریم ولی ناوگان فرسوده باید ترمیم شوند.

معاون استاندار مازندران در این همایش با بیان اینکه آتش‌نشانی شغل نیست بلکه عشق، علاقه و نگاه قلبی است، اظهار کرد: تا اراده و باور در بین انسان وجود نداشته باشد افراد به دل آتش ورود پیدا نمی‌کنند و مهر به وطن در دل‌شان وجود دارد.

سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان دل به خطر و آتش زده و امید را را در اوج ناامیدی حادثه در دل همنوع ایجاد می‌کنند، افزود: نجات جان یک انسان، اندوخته و مال افراد فقط با عشق ممکن می‌شود.

نکات ایمنی و اصول فنی شهری در ساخت و سازها رعایت شود

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشان روحیه فداکاری و خلاق دارند و قهرمانان کم ادعا و بااخلاص هستند تا یاد جهاد و فداکاری مردان بی‌ادعای دفاع مقدس را زنده کنند، بیان کرد: رعایت نکات ایمنی و اصول فنی شهری در ساخت و سازها لحاظ شود، نباید در شهر با ساخت و سازها نقاط بحرانی ایجاد شود تا آتش نشانان در انجام وظایف به مشکل برخورد نکنند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به وجود نگاه مسؤولیت‌محور در بدنه اداری این شهرستان، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد اغتشاشات اخیر کشور، ادامه داد: اتفاقات اخیر و حوادث تلخ در مازندران و آمل توسط عده‌ای شکل گرفت‌ باعث رنجش خاطر شد و فوت این دختر خانم همه ما را ناراحت کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود اغتشاشات در کشور از نخستین روزهای مهر ماه رقم بخورد ولی زودتر آغاز شد، یادآور شد: تلاش‌مان برای خدمت به همه مردم باید در راستای رضایت خداوند باشد.

حسینی با بیان اینکه من فرماندار ۴۳۰ هزار نفر از شهروندان آملی هستیم، بیان کرد: دشمن با ایران قوی و مقتدر مخالف است و با آمل رو به رشد مخالفت دارد، باید مردم هوشیار باشند و با باورمندی کمک کنند تا از بحران‎ها به سلامت عبور کنیم و در توسعه، تعالی و پیشرفت شهر گام برداریم.

وی با اشاره به رویکرد ایثارگرانه و فداکارانه در بین مردم، متذکر شد: باید شهر را با تلاش همه مردم و مسؤولان ترقی داده و با هم بسازیم.

آیتم ترمیمی حقوق کارکنان آتش‌نشانی ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در این مراسم خانوادگی قدردانی از آتش‌نشانان، اظهار کرد: باید علاوه بر قدرشناسی از آتش‌نشانان از خانواده و همسر آنها که با ایثار و فداکاری زمینه‌ساز آسایش و آرامش آتش‌نشانان هستند سپاسگزاری شود.

روح‌الله اسماعیلی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت شغلی و درآمدی آتش‌نشانان آیتم ترمیمی حقوق کارکنان در دستور کار قرار دارد، افزود: تیم ورزشی آتش‌نشانی آمل در مسابقات قهرمانی کشور به جایگاه دوم رسید و در تفاهم‌نامه‎ای با رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور برای ارائه خدمات ویژه و سریع به عوامل آتش‌نشانی اقدام شد.

به گزارش فارس، در این مراسم از آتش‌نشانان برتر شهرستان آمل و خانواده سه آتش‌نشان شهید رستم علیزاده، شهید عین‌الله نوایی و شهید علی عیوضی  قدردانی شد.

گزارش از قربانعلی مسافر

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.