پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از برپایی جشن‌های نیمه‌شعبان در فضای مجازی تا ادامه اقدامات مبارزه با کرونا در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام علیرضا ملازاده، نماینده ولی فقیه لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) با اشاره به اینکه عقیده همه ادیان و مذاهب آسمانی این است، که موعود می‌آید و جهان را از فساد، بی‌دینی، جنگ و خونریزی نجات داده، به سوی دینداری و صلاح سوق می‌دهد، افزود: منتظران ظهور در عصر انتظار باید به آثار انتظار از جمله خودسازی فردی، خودیاری اجتماعی، منحل نبودن در فساد محیط، پایداری در برابر رهبری‌های فاسد عالم و مبارزه با آنان دقت و اهتمام ویژه داشته باشند.

*لزوم توجه منتظران ظهور به آثار انتظار مهدی موعود

وی افزود: در زمان غیبت امام زمان (عج) وظایفی بر دوش شیعیان است، منتظران ظهور وظایفی از جمله دعا و ندبه برای شناخت، سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان بر عهده دارند زیرا مهدی موعود (عج) در واقع قطب دین است و ما برای حل مشکلات باید متمسک و متوسل به امام عصر شویم و از او یاری بطلبیم.

نماینده ولی فقیه لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران با اشاره به این مهم که زمین خالی از حجت و صاحب نیست و مسؤولان دینی و روحانیت وظیفه ارجاع مردم به امام عصر را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: قرآن مجید بشارت و وعده‌های فراوانی همچون آیه ۵۵ سوره نور و آیه پنجم سوره قصص و آیات متعدد دیگر در مورد تشکیل یک حکومت واحد جهانی و غلبه اسلام بر کلیه ادیان و پیروزی سربازان اسلام بر سربازان شیطان در سایه ولایت امام زمان (عج) داده است.

ملازاده افزود: تا کنون گوشه‌هایی از این وعده شروع و محقق شده است و به امید خدا تا زمان ظهور  امام زمان (عج) ادامه پیدا کند و از خداوند متعال سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان و عزت بیش از پیش ایران عزیز اسلامی را خواستارم.

*اجرای ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت نیمه‌شعبان در قائم‌شهر

حسین علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قائم‌شهر در جمع خبرنگاران به برنامه‌های محوری شهرستان قائمشهر اشاره کرد و افزود: تشکیل ستاد مهدویت در سطح حوزه استحفاظی با عضویت امام جماعت، فرمانده پایگاه برادر و خواهر، هیئت امنا و مسؤول کانون فرهنگی، فضاسازی محیطی در محله با استفاده از پوسترها و بنرهای جذاب و امیدآفرین، فضاسازی در کانال های موجود در شبکه های اجتماعی (تولید و نشر آثار مهدویت با نگاه ایجاد امیدآفرینی در جامعه با
هشتگ #قائمشهر_آرمانشهر_مهدوی) از برنامه های نیمه شعبان است.

وی افزود: تهیه سبد کالا و توزیع در بین محرومین در روز ولادت امام زمان (عج) اقلام بهداشتی، فرهنگی، توزیع بسته مهدوی شامل (ماسک، محلول ضدعفونی، شکلات، برشور و…) در سطح محله را از وظایف فرماندهان حوزه و پایگاه به مناسبت ولادت مهدی موعود از جمله برنامه‌های محوری شهرستان در ایام نیمه‌شعبان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قائم‌شهر فعال کردن سیستم صوتی مساجد در شب و روز میلاد امام زمان (عج) با پخش مولودی، سخنرانی‌های کوتاه و جذاب، اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک، ضدعفونی در سطح شهرستان به مناسبت میلاد آن امام همام، انعکاس فعالیت های قبل، حین و بعد از اجرای برنامه‌ها در کانال های محلی و شهرستانی، پویش مهدویت در کانال ها و صفحه مجازی(تغییر عکس پروفایل و. ..با نگاه امیدآفرینی در جامعه در مبارزه با کرونا، پویش ختم ۱۲صلوات برای ظهور امام، از دیگر برنامه های نیمه شعبان است.

علیزاده پویش قرائت دعای فرج در ساعت ۲۱ و اجرای برنامه مسابقه فرهنگی، دلنوشته، نقاشی، مسابقه فرهنگی با موضوع مهدویت در فضای مجازی را از وظایف دیگر فرماندهان حوزه و پایگاه به مناسبت ولادت امام دوازدهم شیعیان برشمرد.

*تولید ۷۳ هزار ۶۹۶ ماسک بهداشتی توسط ۱۱۲ خیاط

سیدابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن نیز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی سپاه این شهرستان از غربالگری ۸۵ درصدی مردم شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری کلیه حوزه‌های مقاومت بسیج، بهورزان شبکه بهداشت و درمان و فرهنگیان طرح بسیج ملی مقابله با کرونا هم در حال اتمام است، ۱۱۴ گروه جهادی در سطح شهرستان جهت ضدعفونی معابر و ادارات و فروشگاه‌ها فعال هستند و عملیات پدافند زیستی توسط جهادگران سلامت حوزه‌های مقاومت بسیج، گردان‌های ۵۲۰ و ۵۲۱ امام حسین (ع) شهرستان و هیئت‌های مذهبی در ضدعفونی معابر شهری و روستایی اجرا و  ۷۳ هزار ۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی هم برای گندزدایی استفاده شد.

وی از تولید ۷۳ هزار ۶۹۶ ماسک بهداشتی توسط ۱۱۲ خیاط در قالب  ۱۳ گروه جهادی هم خبر داد و گفت: این تعداد ماسک‌های بهداشتی بین مردم و جامعه هدف و یک هزار ۶۷۸ بسته معیشتی و بهداشتی بین بیماران کرونایی و اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد، با کمک خیرین این بسته‌ها تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت، همچنین بسته‌های میوه هم برای کادر درمانی تهیه و بین آن‌ها توزیع شد.

*برپایی جشن‌های خانگی برای نیمه‌شعبان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تنکابن در ادامه از  اعزام دو پزشک درمانگاه امام رضا (ع) سپاه این شهرستان به بیمارستان شهید رجایی شهرستان و مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی لتاک خبر داد و تاکید کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در دهستان دوهزار و سه‌هزار در پایگاه شهید رزاقی دوهزار با همکاری نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج حضرت ابالفضل (س) همچنان ادامه دارد.

شریفی در پایان با اشاره به  برپایی جشن‌های خانگی در نیمه‌شعبان، یادآور شد:‌کمک به خانوار‌های نیازمند با تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی در ایام ولادت منجی عالم بشریت مهم‌ترین اقدام است.

جابر عسگری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل نیز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه با همکاری ناظرین سلامت بیش از ۱۵۰ هزار انواع اقلام پزشکی از دستکش، ماسک، دارو‌های مرتبط به بیماران کرونایی، کشف و تحویل مقام قضایی شد که با نظارت و پیگیری‌های مستمر در بازار توانستیم قیمت لوازم پزشکی را مهار کنیم.

*راه‌اندازی ۴ کارگاه بزرگ تخصصی لوازم پزشکی در آمل 

وی از راه اندازی ۴ کارگاه بزرگ تخصصی تولید ماسک بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های بیمارستانی خبر داد و افزود: در کنار ۳۰ کارگاه کوچکی که مشغول تولید ماسک بهداشتی هستند، یک کارگاه شامل دانشکده فنی آمل که گان بیمارستانی با پارچه‌های نانو تولید می‌کنند، همچنین یک کارگاه دیگر تولید پوشاک هم با هماهنگی سپاه خط تولید خود را به تولید ماسک بهداشتی تغییر داد و ۵۰ خیاط هم در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و روزانه ۷ هزار ماسک از این کارگاه تولید و بین مراکز درمانی، ادارات پرتردد، بنیاد شهید و بنیاد جانبازان و اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه آمل با اشاره به اینکه جهادگران بسیجی حتی روز‌های تعطیل و ایام عید بدون هیچ منتی و با اخلاص برای تولید ماسک فعالیت می‌کردند، یادآور شد:‌ماسک‌هایی که بین مردم توزیع می‌شود حاصل زحمات شبانه روزی جهادگرانی است که حتی لحظه سال تحویل هم به خانه هایشان نرفته بودند.

*کمک ۱۵ میلیارد ریالی خیرین به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت

به گفته عسگری خیرین آملی ۱۵ میلیارد ریال به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت کمک کردند که با همکاری خوب خیرین کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی که از جنس نانو است، در آمل روزانه  ۳۰۰ گان بیمارستانی و ۷ هزار ماسک بهداشتی تولید و بین مراکز درمانی توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه روزانه ۱۶ هزار  تا ۲۰ هزار باطری محلول ضدعفونی کننده تولید می‌شد، اضافه کرد:‌ تا به امروز تقریبا ۴۰۰ هزار باطری مواد ضدعفونی کننده به درب منازل و برخی محله‌ها  هم دوبار توزیع شد، که حتی از شهر‌های همجوار و پایگاه‌های مقاومت قائم‌شهر و جویبار مواد ضدعفونی تحویل شد.

*مجاهدت روزانه ۱۰  هزار بسیجی در جبهه مقابله با کرونا

فرمانده سپاه آمل با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار بسیجی و ۴۰۰ پایگاه مقاومت در سطح شهرستان در جبهه مقابله با کرونا در بخش ناظران، مدافعان، ستاد پشتیبانی و مراقبان  سلامت مشغول خدمات رسانی به مردم هستند گفت:‌ ۸۵ درصد مردم آمل توسط جهادگران بسیجی غربالگری کرونا شدند، اما این  غربالگری به معنی اتمام کار نیست چرا که اگر توصیه‌های بهداشتی را  رعایت نکنیم، ممکن است شاهد کرونایی شدن دوباره مردم باشیم.

عسگری در ادامه به تغسیل و تدفین اموات کرونایی در آمل هم اشاره کرد و یادآور شد:‌ اتفاق خوبی که در شهر آمل و به طبع در برخی شهر‌های دیگر افتاده تغسیل و تدفین اموات کرونایی توسط بسیج طلاب بود که در شهرستان هم طلبه‌های بسیجی و سرمربیان حوزه‌های مقاومت به خانواده‌های متوفی در بخش تدفین خدمات میدهند.

 

فرمانده سپاه آمل از تلاش‌های جامعه پزشکی برای رسیدگی به کادر درمانی ۳ بیمارستان آمل که پایلوت کرونایی ۵ شهر می‌باشد، گفت و خاطرنشان کرد:‌در تمام بیمارستان‌های آمل بسیج جامعه پزشکی به کادر درمانی خدمات رسانی می‌کند این خدمات رسانی از اقلام بهداشتی تا تهیه وعده‌های غذایی است.

*اهدای10 هزار بسته معیشتی به خانوارهای آسیب دیده

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا به خیلی از خانوار‌ها آسیب زد و کسب و کار مردم هم دچار خسارت شد، افزود:‌ ۱۰ هزار بسته معیشتی به اقشار آسیب پذیر اهدا شد و روزانه بالای ۳۰۰ خانوار که بخاطر کرونا دچار خسارت شدند، شناسایی و بسته‌های معیشتی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/86041/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.