پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از اقدامات دفاع زیستی سپاه مازندران تا تکریم کادر درمانی بیمارستان ولایت ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مجتبی بلباسی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلای مازندران در نشست خبری با موضوع تقدیر از کادر درمانی استان مازندران و اقدامات معاونت سلامت و پدافند زیستی سپاه کربلا در جبهه سلامت امروز در درمانگاه حضرت ولی عصر ساری، اظهار کرد: سپاه و بسیج به خوبی و هماهنگ با ستاد ملی مبارزه با کرونا با شرکت در رزمایش ملی مقابله، توانستند منحنی رشد شیوع بیمار کرونا در کشور را متوقف کنند.

وی با اشاره به ارتقای معاونت بهداشت و درمان سپاه به معاونت سلامت و دفاع زیستی، گفت: مأموریت سپاه مقابله با هرگونه تهدید در جمهوری اسلامی است، در مجموع ۵ هزار و ۶۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری شدند که ۳ هزار و ۷۴۲ بیمار قطعی کرونایی بودند که متأسفانه منجر به فوت هزار و ۱۳۷ نفر بودیم.

بلباسی اعلام کرد: سپاه در حوزه بهداشت و درمان وظیفه خودش را ادا کرده است، در حوزه سلامت برای کادر رسمی غربالگری انجام شد، نزدیک به ۶ میلیون عدد تجهیزات پزشکی، بهداشتی و پیشگیری تولید و عرضه و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان توزیع شده است، به غیر از ۱۴ درمانگاه سپاه در سراسر استان ۴۵ پزشک و پرستار را به بیمارستان‌های فعال کرونایی  فرستادیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین ۵ هزار و ۷۰۰  داوطلب سپاهی بیشتر در بخش خدماتی سطح استان فعال شدند، استقرار بیمارستان صحرایی بابل، چالوس و حتی رشت توسط نیروی دریایی را برای ارائه خدمات داشتیم، نقاهتگاه‌های صحرایی در سطح استان با هزار تخت فعال در استان تجهیز و آماده شد.

وی عنوان کرد: طی بررسی استانی و ملی که داشتیم،بیمارستان ولایت سپاه ساری رتبه برتر در پیشگیری کرونا داشت از این جهت، تکریم کادر درمان پرسنل درمانی بیمارستان ولایت ساری با حضور مسؤولان کشوری را در عصر روز جمعه نوزدهم اردیبهشت جاری خواهیم داشت که از ۱۰ تن از نمایندگان بخش‌های داخلی بیمارستان تقدیر می‌شود.

بلباسی با اشاره به تقدیر از دو تن از ریاست دانشگاه‌‌ها به نمایندگی از دیگر بیمارستان‌ها، گفت: مراسم تکریم از کادر درمانی بیمارستان ولایت ساری  در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برپا خواهد شد تا قدردان تلاش‌های پرسنل برای کسب رتبه برتر از نظر اعداد شاخص فوتی‌های بیماران کرونایی باشیم چرا که از  ۱۸۳بیمار بستری کرونایی تنها ۵ فوتی داشت که در مقایسه با بیمارستان‌های همسان رتبه خوبی بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی ولایت ساری تجهیزلت پزشکی و ساختمان نویی را داراست، از ابتدای اردیبهشت جاری از زیر بار بیماران کرونایی خارج شده است،  فقط بیمارستان بوعلی و امام مرجع هستند، قرار است در فاز دوم این بیمارستان اعداد تخت‌ها به ۱۲۸ برسد.

   /۸۶۰۴۸/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.