پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از آشنایی در مزار یادبود شهید ابراهیم هادی تا خواستگاری در طلاییه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اسفند ماه، موسم راهیان نور که فرا می‌رسد، مردم با اشتیاق، فوج فوج از گوشه و کنار کشور برای حضور در این سفر نورانی راهی مناطق عملیاتی می‌شوند.

امسال بعد از چند سال حال و هوای راهیان نور به مانند قبل از دوران کرونا بازگشته و البته طبق گزارش‌های مسؤولان مربوط استقبال حتی بیشتر هم بوده است، دانشآموزان، دانشجویان، خانواده‌ها، زوج‌های جوان رهسپار این سفر دلنشین شدند تا در محل حادثه آن آرامش قلبی که خودشان به آن اذعان دارند، نصیب‌شان شود.

در میان زائران، زوج‌های جوانی هم دیده می شوند که آشنایی‌شان به واسطه شهدا و در مناطق نورانی بوده است.

*گذران ماه عسل در مناطق عملیاتی

زوج طلبه شیرازی برای گذراندن ماه عسل خود به طلاییه آمدند چرا که آشنایی‌شان هم از شهدا بوده است.

اولین دیدارشان بر سر مزار یادبود شهید ابراهیم هادی بود و عهدهایی را با هم در کنار یادبود این شهید بستند و مدتی بعد زندگی‌شان را آغاز کردند.

مراسم ازدواجشان چندی پیش در روز میلاد امام حسین (ع) بود و اکنون ماه عسل‌شان را در طلاییه و مناطق عملیاتی می‌گذرانند، به گفته خودشان آرامشی را در اینجا یافته اند که در هیچ کجای دیگر ندیده اند.

این زوج شیرازی می‌گویند: ما باید به مناطق عملیاتی بیاییم و برای بقیه این امر را تبیین کنیم، حاج قاسم گفته است که ما ملت امام حسین (ع) هستیم و شهدای ما هم برای امام حسین (ع) رفته اند و اکنون اربعین به سوی کربلا روانه می شویم.

*حتی یک بار هم شده به راهیان نور بیایید

در ادامه به جوانان توصیه می‌کنند که حتما یک بار هم که شده به مناطق عملیاتی راهیان نور بیایند و آن آرامش را از شهدا بخواهند، هر فردی که می خواهد در خود تغییر و تحول ایجاد کند به مناطق عملیاتی بیاید، اینجا بهترین جا برای دعا کردن است.

یک جمله به مسوولان هم دارند و بیان می کنند: برخی از مسؤولانی که به صندلی‌هایشان تکیه زده‌اند و برای مردم کار نمی‌کنند بیایند و میدانی ببینند، اینجا طلاییه است، ببینند که چه اتفاقاتی افتاده و برای آن صندلی‌ها خون‌ها ریخته شده است.

*خواستگاری در طلاییه

زوج دیگری نیز در این سفر حضور دارند که از استان مازندران و شهرستان ساری آمده اند، سه سال پیش وقتی هر دو مسؤول کاروان راهیان نور بوده‌اند، همدیگر را در طلاییه، قدمگاه حضرت عباس (ع) دیدند و به واسطه شرایط کاری با هم آشنا شده بودند که آقای داماد از طریق روحانی کاروان از عروس خانم در همان طلاییه خواستگاری می‌کند و پس از ۸ ماه با هم ازدواج می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که هر سال به مناطق عملیاتی بیایند.

امسال به دلیل شرایط کرونایی اولین بار است که پس از ازدواج به طلاییه می‌آیند و حال وصف‌ناپذیری در این منطقه دارند.

*جاذبه مناطق عملیاتی

این زوج ساروی می‌گویند: خادم الشهدایی قابل وصف نیست، کاری دلی است و این کار برای دل خودمان انجام می‌دهیم، جاذبه‌ای که مناطق عملیاتی دارد هیچ جا ندارد، طوری که هر سال اسفند افراد زیادی را به اینجا می‌کشاند.

آنها بیان می‌کنند: شهدا رفتند تا کشور بماند و ما باید کاری کنیم که یادشان را زنده نگه داریم، در اینجا حضور پیدا کنیم و بعد ارزش‌های شهدا را به مردم انتقال دهیم، وظیفه ما این است تا در هر جایی که فعالیت می‌کنیم کارمان را به خوبی انجام دهیم چراکه اگر در آن بخش موثر باشیم پیشرفت هم حاصل می‌شود.

این زوج ساروی می‌گویند که هر سال می‌آییم و خودمان را تا سال بعد بیمه می‌کنیم، خادمی برای شهدا که چیزی نیست هر کاری از دست‌مان بربیاید باید انجام دهیم.

آنها حفظ حجاب، حیا، عفت در جامعه ایرانی را مهم می‌دانند و می‌گویند: تا جاییکه می توانیم باید حیا و عفتمان را حفظ کنیم دشمن بداند که نمی‌تواند حجاب را از سر زنان ایرانی بردارد ما به اینجا آمدیم تا راه حضرت زهرا (س) را ادامه بدهیم و تا آخرین قطره خون‌مان راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

 پایان پیام/۸۶۰۴۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.