پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارسال بیش از 450 مقاله به شانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

0

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از 450 مقاله به شانزدهمین کنفرانس ریاضی ایران در مازندران ارسال شد.

اسفندیار نظری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شانزدهمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی استان مازندران شهرستان بابلسر با کمک اداره کل آموزش و پرورش و انجمن علمی کشور ریاضی کشور و دانشگاه مازندران و گروه‌های آموزشی تشکیل شده است، اظهار کرد: این کنفرانس از 9 مرداد آغاز و در ظهر روز  12 مرداد اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره کنفرانس از پر مقاله‌ترین کنفرانس‌هایی بود که برگزار شد، تصریح کرد: بیش از 450 مقاله به این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد بخشی در قالب کارگاه سه روزه ایراد سخنرانی خواهند کرد و مابقی هم در قالب پوستر است.

نظری هدف از برگزاری کنفرانس را توانمندسازی معلمان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ریاضی کشور و پرداختن به نقاط ضعف و کم میلی دانش آموزان به رشته ریاضی دانست و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در مورد آینده رشته ریاضی، معلمان باید دانش آموزان را به سمتی هدایت کنند که آموزش تدریس و درس ریاضی را به عنوان یک لذت بداند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: سال گذشته در کشور از پایه نهم به دهم فقط 11 درصد به رشته ریاضی گرایش یافتند و در استان مازندران که قرار بود 25.5 درصد به رشته ریاضی بروند، 17.5 درصد تحقق پیدا کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.