پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارسال بیش از ۳ هزار اثر به جشنواره عکاسی جاذبه‌های گردشگری مرزن‌آباد

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس مهدی صادق کوهستانی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عکس‌مرزن‌آباد اظهار کرد:۳ هزار ۱۰۴ اثر از ۶ استان به جشنواره ملی عکس مرزن‌آباد ارسال شد.

 بخشدار مرزن‌آباد افزود: آثار توسط اساتید کشوری داوری می‌شود و برگزیده‌ها در قالب یک کتاب از تصاویر روستاهای بخش و شهر مرزن‌آباد با توصیه اجمالی از روستا با نام عکاس به دو زبان چاپ خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در کنار خدمات عمرانی دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی داریم، گفت: پروژه گاز کوهستان به مدت هفت سال راکد مانده بود و اکنون تا پایان سال مشعل گاز در کوهستان روشن خواهد شد.

کوهستانی به فعالیت ۵۰ واحد بوم‌گردی در بخش مرزن‌آباد اشاره کرد و گفت: بعضی از این واحدها از هفته‌های قبل رزرو می‌شوند.

 بخشدار مرزن‌آباد در ادامه ضمن بیان اینکه این کتاب یک اثر ماندگار برای آیندگان خواهد بود، افزود: ۱۸۳ عکاس از ۶ استان در این جشنواره شرکت کردند.

 وی ضمن بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری کوهستان بخش مرزن‌آباد بیشترین ارسالی عکس از منطقه بود گفت: کتاب در اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

 بخشدار مرزن‌آباد به برگزاری نمایشگاه عکس در شهرها و استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: صنایع‌دستی در منطقه به فراموشی سپرده شد.

 بخشدار مرزن‌آباد ضمن انتقاد از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: دیده می‌شود این ادارات تک‌بعدی حرکت می‌کنند و به بقیه آسیب وارد می‌کنند.

 وی افزود: خانم کارآفرین در گویتر مرزن‌آباد حدود ۴۰ نفر را در پوشش قالیبافی با هزینه خود قرار داده است، با طرح و نقش متفاوتی قالی بافته می‌شود و این ظرفیت را دارد که ثبت جهانی شود.

 مرتضی منصور سمائی مجری و دبیر جشنواره ملی عکس مرزن‌آباد در ادامه ضمن انتقاد از نداشتن سالن برای برگزاری نمایشگاه گفت: منطقه از لحاظ نیرو و هنرمند بسیار غنی است.

 وی افزود: به تمام شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در جشنواره داده می‌شود.

 سمائی با بیان اینکه اسم برگزیدگان در کتاب درج می‌شود، گفت: در این کتاب درج عکس تمام مناطق و روستاها بخش مرزن‌آباد در نظر گرفته شد.

 دبیر جشنواره به ۲۰۰ صفحه بودن این کتاب اشاره کرد و افزود: عکس‌های ارسال شده در حوزه صنایع‌دستی بسیار پایین بود.

 پایان پیام/۸۶۰۶۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.