پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارزش ۲۲ میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی/ ظرفیت ۲۰۷ میلیون تنی

0

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سرقینی صبح سه شنبه در اجلاس سالانه نظام مهندسی معادن ایران در محمودآباد با بیان اینکه باید از فرصت تاریخی در بخش معدن استفاده کرد افزود: معدن می تواند جایگزین نفت شود.

وی افزود: تحریم ها فرصت تاریخی برای بخش معدن ایجاد کرده است و در یکسال گذشته، صنایع معدنی نه با کمبود مواجه شده و نه گرانی مضاعف داشته است و سال قبل ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی در کنترل بازار و تحریم ها موفق بوده است و مواد معدنی افزایش قیمت غیرمتعارف نداشته است.

معاون امور معادن با بیان اینکه در زنجیره فولاد ۲۰۷ میلیون تن ظرفیت تولید داریم گفت: از ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت به ۲۰۷ میلیون تن رسیدیم و بیشتر این ظرفیت ها در دولت تدبیر ایجاد شده است.

وی توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: امروز ۷۰ درصد ظرفیت حمل ریلی مربوط به بخش معدن است و در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰۱ میلیون تن بار معدنی از طریق ریلی جابجا خواهد شد.

معاون امور معادن وزارت صمت گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد ظرفیت فولاد در کشور محقق شده است و باید در نقشه راه تدوین شده به بخش معدن توجه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.