پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارزش‌های دفاع مقدس در زبان هنر بازگو شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست هم‌اندیشی دومین کنگره بزرگداشت ۱۰هزار و۴۰۰ شهید استان مازندران با حضور سرداران و فرماندهان ارشد استانی و همچنین جمعی از نویسندگان و برنامه سازان برجسته حوزه ایثار و شهادت در ستاد سپاه کربلا برگزار شد.

در این نشست که با حضور فرماندهان و سرداران شاخص استان مازندران از جمله سردار باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار کمیل کهنسال، سردار جاهد، سردار رحیمیان، سردار گرزین، سردار نانواکناری، سردار اکبرنژاد، سردار مسلمی  فرمانده سپاه کربلا، سردار گلعلی بابایی از نویسندگان شاخص و مطرح ادبیات پایداری و مقاومت، سردار ملکی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و همچنین مدیرعامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح” همراه بود در مورد تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری همچون ساخت فیلم سینمایی، مستندات تلویزیونی و نگارش و چاپ کتب به منظور تببین هنرمندانه سیره شهدا و نقش‌آفرینی‌ها و پیروزی‌های غرورآفرین و ماندگار لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در قالب دومین کنگره شهدای استان مازندران، هم اندیشی و تبادل نظر شد.

سردار باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با اشاره به برنامه‌های کنگره شهدا، گفت: استان مازندران دارای جایگاه و موقعیت‌هایی است که مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه حق استان مازندران در بخش‌هایی مختلف مثل دفاع مقدس ادا نشده است، افزود: باید برای نقش مازندران در دفاع مقدس برنامه‌های منسجمی داشت.

باقرزاده در ادامه با تصریح بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های مازندران برای برگزاری کنگره استفاده کرد، گفت: کار برای دفاع مقدس باید ماندگار، عمیق و اثربخش باشد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه خروجی کنگره باید تحول‌آفرین و در فضای عمومی مازندران اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: کارهنری کار ماندگاری است و باید از ظرفیت هنر در این کنگره استفاده کرد.

 باقرزاده با بیان اینکه باید در زمینه کار‌های هنری برای کنگره هزینه کرد، افزود: عملیات والفجر هشت مختص رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا است و باید بهترین فیلم برای آن ساخته شود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کرد، گفت: باید از فرصت کنگره استفاده کرد و عملیات‌های دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال داد که اگر این کار انجام نشود، کار‌های بزرگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود.

*یادواره ملی سردار شهید طوسی در آبان ماه برگزار می‌شود

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز در حاشیه این نشست ضمن تبریک هفته وحدت، با اشاره به برگزاری دومین کنگره سرداران و شهدای مازندران، گفت: این کنگره مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برنامه‌هایی که با محوریت این کنگره دردست اقدام است، افزود: فیلم سینمایی که در باره حادثه جنگل قرار است ساخته شود و کتاب‌هایی که پیرامون سرداران شهید استان و عملیات‌های مختلف لشکر ۲۵ کربلا قرار است تهیه شود، بحث و بررسی شد.

مسلمی با بیان اینکه بخش بین‌الملل هم به این کنگره اضافه شده است، خاطرنشان کرد: سرداران مقاومت در این بخش حضور دارند.

فرمانده سپاه کربلا از یادواره ملی سردار شهید طوسی در آبان ماه امسال هم خبر داد و گفت: این یادواره در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.

سردار مسلمی ادامه داد: ۶ ماه قبل با بنیاد روایت فتح برای ساخت فیلم سینمایی نشستی برگزار شد که یک فیلم درحوزه جنگل با محوریت استان مازندران تهیه و تولید شود.

*فیلم «جنگل» با روایت مقابله لشکر ۲۵ کربلا با منافقین تولید می‌شود

سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح  نیز در حاشیه این نشست با اشاره به تهیه فیلم سینمایی با همکاری کنگره شهدای مازندران با نام جنگل گفت: این فیلم به ماجرای منافقین در جنگل‌های شمال می‌پردازد و قصه بسیار ملتهب و جذابی دارد.

مدیرعامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با بیان اینکه فیلم دارای جاذبه‌هایی برای مخاطب است، افزود: این فیلم چهره منافقین را به خوبی تصویر می‌کشد و تلاش فوق‌العاده جانفشانی و ایثار بچه‌های لشکر ۲۵ کربلا را برای مقابله با منافقان روایت می‌کند.

حسینی با عنوان اینکه تلاش بچه‌های لشکر ۲۵ کربلا سبب شد از یک خطر بزرگ جلوگیری شود، افزود: ماجرای جنگل بسیار جالب است که می‌تواند سرفصل بسیاری از فیلم‌ها و تولیدات باشد.

مدیرعامل انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با بیان  اینکه فیلمنامه تاحدودی آماده شده است، به جلسه با رزمندگان حماسه جنگل اشاره کرد و گفت: حسین لطیفی کارگردانی این فیلم سینمایی را برعهده دارد و می‌توانیم نوید فیلم متفاوت و جذاب را برای مخاطب بدهیم.
حسینی خاطرنشان کرد تلاش می‌کنیم تا فیلم را به جشنواره فجر امسال برسانیم و امیدواریم این فیلم مقدمه‌ای برای معرفی لشکر ۲۵ کربلا و شخصیت‌های مهم این لشکر نظیر شهید طوسی و شهید بصیر شود.
پایان پیام/۸۶۰۴۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.