پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اردوهای راهیان نور حرکت در مسیر جهاد تبیین است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام رعایتی مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در حاشیه اردوی راهیان نور، اظهار کرد: هر کشوری نقطه عطفی دارد و نقطه عطف کشور ایران بعد از انقلاب،دفاع مقدس است که نقطه اوج غیرت و ایثار بوده است.

وی گفت: تمام کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند اما ملت چون بصیر، آگاه و غیرت دینی و غیرت ملی داشت،به طور خودجوش از وطن خویش دفاع کرد و در ۸ سالی که دشمن با تمام امکانات و سلاح به کشور ما حمله کرد مردم نگاه نکردند ببینید کشور نیروی مسلح دارد یا نه، چون دیدند دشمن به خاک‌شان حمله کرد برای دفاع از دین و ناموس و خاک بسیج شدند و به جنگ و جبهه رفتند.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا بیان کرد: نکته دیگر آنکه وقتی کسانی که خود در صحنه دفاع مقدس حضور داشتند و رزمندگان و شهدا را دیدند که چه ایثارگری‌هایی نوجوانان و جوانان داشتند، از نوجوان ۱۳ ساله حسین فهمیده بگیر تا پیرمرد ۹۰ ساله،جان خود را نثار کردند و حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید شدند تا ایران اسلامی سربلند و سرافزار باشد؛ به همین خاطر اگر نوجوانان و جوانان حتی آنهایی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند وقتی در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند‌، آن ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا تبلور پیدا می‌کند.

وی با اعلام اینکه راهیان نور نشان‌دهنده مردانگی شهدا و ایثارگرانی است که موجب شدند امروزه ایران اسلامی به مرحله‌ای برسد که ابرقدرت‌های دنیا در مقابل ان زانو بزنند و به آن التماس کنند، اضافه کرد: در زمان رژیم منحوس پهلوی، شاه ملعون به ابرقدرت‌ها التماس می‌کرد، اما امروزه برخلاف آن است و می‌بینید که ابرقدرت‌ها به ایران نیاز داند و ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده است.

رعایتی تصریح کرد: دلیل رفتن مردم به راهیان نور از دو منظر است یک آنکه شهدایی که برای مملکت خود جان خویش را نثار کردند، از آنها یادی شود دوم آنکه جوانان و نوجوانانی که جنگ را ندیدند و فقط شنیدند کسانی که آینده‌ساز انقلاب هستند، وقتی این مناطق عملیاتی را می‌بینند این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در ۸ سال دفاع مقدس را می‌بینند بتواند آن را در خود تقویت کرده و برای آینده انقلاب کاری کنند، که این خود یک تبیین واقعی جهاد است.

وی یادآور شد: امروز دشمنان به دنبال آن هستند که به مردم بگویند، انقلاب کاری نکرده است چیزی نداشته و یا پیشرفتی نداشته در صورتی که مردم وقتی به راهیان نور می‌روند و می‌بینند رزمندگان  با دستان خالی شروع کردند و امروز به چه موفقیت‌هایی رسیدیم.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا یادآور شد: درباره تقویت یک زیارت با معرفت در راهیان نور که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، باید بگوییم؛ سفر خود به خود اثرات معنوی دارد، اگر شما به مکان مقدسی بروید خودبه‌خود یک سیر معنوی در انسان به‌وجود می‌آید اما آنچه که ماندگار می‌شود و آنچه که باعث ماندگاری است باید بدانیم که تقویت معرفت است.

وی اضافه کرد: اوج کاری که در ۸ سال دفاع مقدس شده است؛ اوج معنویتی که در دفاع مقدس به‌وجود آمده که رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند، آن عوامل معنوی که ما می‌توانستیم با حداقل‌ها ایستادگی کنیم و اینکه چه چیزی باعث شده است تا امروز ما به این همه موفقیت دست پیدا کنیم، همه این موارد نیاز دارد به اینکه خوب تبیین و خوب روایت شود.

رعایتی اضافه کرد: مثلا نگاه می‌کنیم همه رزمندگان و شهدا در وصیت‌نامه‌های خود تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید، امام را تنها نگذارید، خود امام راحل هم وقتی وصیت می‌کنند، می‌گویند پشتیبان ولایت فقیه باشید. دوم آنکه  باید نگاه کنید راه‌های تقویت  معرفت چیست؟ یکی بحث معنویت است آن   نماز شب‌های رزمندگاه و توسل به اهل بیت(ع)  و دوم و از همه مهم‌تر عمل کردن به آنچه که دستورات ولی فقیه بود و امروز هم دستورات ولی فقیه را موبه مو عمل کرده و گوش دهیم که در این صورت مطمئن باشیم هم دنیا و هم آخرت خوبی خواهیم داشت.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.