پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای خدمات شبکه شاد/ ستاد کرونا برای بازگشایی مدارس نظر می دهد

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی بعدازظهر سه شنبه در آئین رونمایی از برنامه آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۹ گفت: تضمین بقا و ثبات در نظام اجتماعی، به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت وابسته است و به همین دلیل بسیاری از بزرگان بر توجه ویژه دولت‌ها به دستگاه تعلیم و تربیت تاکید دارند.

وی به ضرورت برنامه محوری در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین که در حقیقت سند تربیت در جمهوری اسلامی است سندی مهم است و اقدامی ملی باید صورت گیرد تا سند تحول بنیادین اجرا شود.

وی همچنین گفت: همه نهادها و دستگاه‌ها از آموزش و پرورش که دستگاه رسمی تعلیم و تربیت است تا سایر دستگاه‌ها و مراکز غیررسمی باید به کمک هم بیایند تا اهداف سند محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به فصل چهارم و پنجم این سند اشاره کرد و گفت: در این دو فصل از نظام تعلیم و تربیت رسمی خواسته شد در آشفتگی و به هم ریختگی به تربیت انسان بپردازد بلکه باید برنامه ریزی کند و در قالب یک برنامه عملیاتی حرکت کند بنابراین برنامه محوری، یکی از نقاط مورد تاکید سند تحول است و ازین منظر باید بگویم کار آموزش و پرورش، اقدامی مطلوب است و از مدیران استان می‌خواهم از این حرکت آموزش و پرورش مازندران حمایت کنند.

کمرئی با اظهار امیدواری از اینکه برنامه محوری موجب جهش در شاخص‌ها شود، ادامه داد: البته آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از شاخص‌ها ازجمله هدایت دانش آموزان به رشته‌های مهارتی، تأمین زیرساخت‌های این بخش پیشتاز است و من از مدیران استان در این بخش قدردانی می‌کنم و امیدوارم این پیشرفت استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه شد گفت: در مجموع ۳۹ قابلیت برای این شبکه درنظر گرفته شده بود که در حال حاضر بخش‌های اصلی این شبکه فعال است ضمن اینکه در کیفیت دسترسی عوامل مختلف اعم از معلم، مدیر و دانش آموز مشکلی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون ناکارآمدی شبکه شاد، تصریح کرد: قضاوت در باره شبکه شاد با کارکرد کوتاه مدت آن در سال تحصیلی گذشته نمی‌تواند منصفانه باشد چون این شبکه اردیبهشت ماه امسال راه اندازی و حدود یک ماه از آن بهره برداری شد و در این فرصت کوتاه هم زمان و شرایط جهت رفع برخی مشکلات و نارسایی‌ها وجود نداشت.

وی افزود: با بازنگری در شبکه شاد، این پیام رسان داخلی نسبت به مشابه خارجی خود از کیفیت خدمات دهی بهتری برخوردار شده است و بعضاً برخی از خدمات این شبکه نسبت به مشابه خارجی آن بیشتر است.

کمرئی با اشاره به دغدغه برخی خانواده‌های دانش آموزان در دوران کرونایی، گفت: حضور و یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس در وضعیت کرونایی سفید در مدارس دغدغه عمومی ما و خانواده‌ها است و این دغدغه امری طبیعی محسوب می‌شود اما تصمیم نهایی با ستاد ملی مقابله با کرونای کشور است و وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه مستقلاً تصمیم گیر نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ما باید به خانواده دانش آموزان این اطمینان را بدهیم که همانند آنها نگران سلامت فرزندانشان هستیم و این دغدغه برای ما نیز در دوران کرونا وجود دارد و تمام تصمیم گیری در این زمینه با اولویت تأمین سلامت دانش آموزان انجام می‌شود.

وی به جایگاه آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: با تلاش جناب سعدی پور و همکاران ایشان آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از شاخص‌ها، جایگاه مطلوبی دارد.

کد خبر 5002047
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.