پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتقای ایمنی جاده‌های دومین استان پُرتردد کشور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به‌مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی سطح راه‌های استان جز برنامه‌های مهم است، اظهار کرد: مازندران دومین استان پرتردد کشور است، با برنامه‌ریزی‌های بسیار مدون و مطالعات کارشناسی برای ارتقای ایمنی راه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: نهضت ملی ارتقای ایمنی و سطح سرویس راه‌ها را تدوین کردیم که نگاه پروژه‌های ما ایمن‌محور شد‌ تا ۲۰ دستگاه دوربرگردان و زیرگذر را در دستور کار قرار دهیم‌.

جهانیان اضافه کرد: همچنین ارتقای ایمنی و سطح سرویس ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های پرتردد شریانی اصلی و فرعی و حفاظ میانی به‌طول ۸۰ کیلومتر و تعریض ۲۵ کیلومتری از راه‌ها در نقاط پرخطر را در دستور کار قرار دادیم.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر توانستیم سطح سرویس ۳۳۰ کیلومتر از راه‌ها را ارتقا دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه حدود ۴۵ کیلومتر از سطح راه‌های شریانی به سمت روکش حفاظتی بهسازی کردیم، افزود: در این زمینه اعتبارات هزینه شده ۵۵۰ میلیارد تومان است.

جهانیان تصریح کرد: باتوجه به نیاز استان و ترافیک بالا ارتقای گاردریل و تعویض نیوجرسی با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان به طول ۳۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش دوبرابر خط‌کشی سطح راه‌های استان طی دو سال دولت سیزدهم، گفت: بحث روشنایی در ۳۸ نقطه از نقاط پرتصادف مرتفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار کرد: در بحث ساماندهی و کنترل روشنایی و سوخت ماشین‌آلات طی مذاکره با شرکت دانش‌بنیان به دنبال این هستیم روشنایی را به سمت هوشمندسازی سوق دهیم که در این زمینه قرارداد منعقد شده است.

جهانیان با اعلام اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به راه‌های روستایی داشته است، اضافه کرد: اعتباری از محل مناطق محروم به سرجمع اعتبارات اضافه شد و توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم؛ به‌طوری‌که از ابتدای دولت تاکنون ۱۸۲ کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان احداث، بهسازی و تکمیل شدند.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول ۱۱۰۰ کیلومتر فاقد آسفالت هستند، ادامه داد: در این زمینه با قرارگاه محرومیت‌زدایی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که طی سه سال آسفالت شوند و قطعا اکثر نقاط محروم از آسفالت روستایی برخوردار می‌شوند که کارنامه درخشان برای دولت سیزدهم خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در راستای نوسازی بخش حمل و نقل نیر شاهد اتفاقات خوبی بودیم، افزود: مهم‌ترین و سخت‌ترین وظایف همکاران راهداری در راهداری زمستانه نمود پیدا می‌کند که همکاران ما در محورهای استان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند.

جهانیان ادامه داد: در بحث راهداری زمستانه برای ارائه خدمات‌دهی بهتر سه پایگاه موقت را در سه محور مهم شناسایی کردیم که در بحث خدمت‌رسانی مردم اثرگذار بوده است.

وی گفت: در راستای سفر ریاست جمهوری به مازندران ۳۱ پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به اداره کل ابلاغ شد که تاکنون حدود ۹ پروژه صد در صد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بقیه پروژه‌ها تا پایان امسال به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.