پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارتباط مستقیم تغییرات جوی با افزایش تلفات گازگرفتگی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه امسال طی گفت‌وگویی با هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: طی ۷ ماهه امسال ۱۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۵ نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی افزود: براساس آمار نوشهر با ۴ ، آمل و نور هر کدام با سهد، سیمرغ با ۲و به‌ترتتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، قائمشهر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: فروردین با ۵ ، اردیبهشت و تیر با ۳ ، خرداد ، مرداد و مهر ماه  با ۲ به ترتیب بیشترین آمار منوکسید کربن را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تأکید بر ارتباط مستقیم تغییرات جوی و افزایش مرگ و میز ناشی از گازگرفتگی، تصریح کرد: تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارش‌های پیش‌بینی نشده و عدم آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیم با افزایش آمار مرگ و میر با این کشنده خاموش دارد از هموطنان درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و توصیه های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزان‌شان شوند.

*اقدامات لازم هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن

عباسی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار هنگام برخورد با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است؛ بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.