پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اربعین نشان داد که راه قدس از کربلا می گذرد

0

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، سیدمحمود حسینی پور امروز چهارشنبه در یادواره شهدای کارمند استان مازندران در مجتمع شهید عظیمی بابلسر اظهار کرد: آنچه که شهید را در این عالم بزرگ کرد، شهادت امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش بود که حادثه عاشورا جنبشی عظیم در جهان بود.

وی افزود: اگر خطبه حضرت زینب(س) و پیام رسانی، ایستادگی، مقاومت و آزادگی این بانو نبود، شاید عاشورا طور دیگری بیان می شد.

حسینی پور با بیان اینکه شهدا برندگان عالم انسانی هستند، یادآور شد: شهدا مسیری را برای جوامع ترسیم کردند که نه تنها مسلمانان، بلکه تمام ازادگان‌جهان در مسیر شهدا قرار گرفته و امروز شاهد نهضت بزرگ عاشورا در اربعین هستیم.

استاندار مازندران گفت: اربعین بزرگترین همایش بزرگ انسانی در اوج هم زیستی و سبک خاص زندگی اسلامی است که میلیون‌ها انسان از اقوام و ملل و ایده های مختلف در کنار هم در مسیر اربعین جویای مسیر شهادت هستند.

وی افزود: از ایران حدود ۳ میلیون‌جمعیت در اربعین حضور دارند و مابقی جمعیت اربعین از آمریکا، اروپا و آسیای میانه برای یافتن‌گمشده خود حرکت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه تبیین جبهه حق و باطل و ارائه معیار این جبهه‌ها یکی از برجسته‌ترین دلیل آزادگان جهان در اربعین است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد که مسلمان نیستند و از کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی هستند، شناختی از دین و تشیع ندارند و الگوی زندگی شان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) است و اعلام‌می کنند که این افراد برای احیای دین خدا، خود، زن و فرزندان و اقوام را همراه کند، مسیری که به مرگ‌ختم‌می شود.

وی افزود: قدرت تبیینی عاشورا و شهادت امام‌حسین(ع) حرکت بزرگ و عظیم اربعین را رقم زد و دلدادگان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود فرا خوانده است. 

حسینی‌پور اظهار کرد: هزاران دلیل منطقی در قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی در شهادت داریم و در عمل امام‌حسین(ع) با عاشورای خود، شهادت را ماندگار کردند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران و شیعیان امام علی(ع) بعد از بیش از ۱۳۰۰ سال با محوریت فرزند خلف امام حسین(ع) یعنی رهبر معظم انقلاب، توانستند حرکت امام حسین را به جهانیان منتقل و پرچم عاشورایی و حسینی به حرکت در آورده و آزادگان ‌جهان را در مسیر قرار دهند.

استاندار مازندران یادآور شد: همه ما در مسیر انتظار هستیم تا روزی امام عصر ظهور کند و این‌مسیر استمرار دارد تا زمینه ظهور فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: فلسفه شهادت، امید به ظهور است و شهادت پایان‌نیست، بلکه امیدی دوباره است و پرچم سبز علوی و عاشورایی به دست مبارک خلف صالح امام، یعنی رهبری با همه دسیسه‌های دشمنان و استکبار به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.

حسینی‌پور افزود: به پشتوانه مردم عاشورایی ایران، خانواده شهدا، جانبازان و خانواده‌ها، آزادگان و روحانیت بزرگی که اندیشه بزرگ در انقلاب داشته و در راهبری و ایستادگی نقش بسزایی داشتند، ما شاهد ثبات امنیتی در منطقه‌ای هستیم که طوفان ضدامنیتی است و کشورمان امن‌ترین کشور منطقه است.

وی اظهار کرد: در بحران‌های مختلف استوار ایستاده‌ایم و اکنون می‌بینیم که ستون‌های اسرائیل این غده سرطانی در جهان اسلام متزلزل شده است، در می‌یابیم که ظهور نزدیک است.

 استاندار مازندران گفت: مسیر اربعین‌ نشان می‌دهد که راه قدس از کربلا می‌گذرد و همه‌ ما در مسیر عاشورایی قرار گرفته و با بزرگداشت نام و یاد همه شهدا و شهید شاخص شهید عظیمی در ادامه مسیر انقلاب بالنده تر از قبل حرکت‌می کنیم.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.