پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارامنه به آرمانهای انقلاب وفادارند

0

به گزارش خبرنگار مهر، اسقف سرکیس داویدیان یکشنبه در جشن چله انقلاب اسلامی در اردوگاه ارامنه با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ارامنه نیز همانند شهروندان ایران قبل از انقلاب منتظر رسیدن خبرهای خوبی بود و انقلاب اسلامی با رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و اکنون ۴۰ سال از آن روزها سپری شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی توانسته است با درنظر گرفتن منافع ملت و کشور به روی پای خود ایستاده و به سوی آینده ای روشن گام برداشته است و این هدف و آرمان امام خمینی (ره) بوده است و راه و مرام وی توسط جانشین برحقشان در جهت موفقیت روز افزون کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارامنه همپای دیگر مردمان ایرانی، وفاداری خویش را به آرمان ها اعلام می کند و پس از انقلاب زمانی که کشور با هجوم دشمن مواجه شد و جان و مال مردمانش مورد تهدید واقع شده بود و در چنین شرایط و حوادث مرگباری، ارامنه سکوت اختیار نکردند و بی تفاوت نبودند و نمی توانستیم درهایمان را بروی عده کثیری از جنگ زدگان رانده شده از خانه و کاشانه که به ما پناه آورده بودند نگشاییم.

رئیس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران ادامه داد: تمامی مسائل و حوادث را با زندگی در کشور آزاد و مستقل و جایی که زندگی آزاد و مستقل برای همه اقلیت ها درنظر گرفته شد، سپری کردیم و آزادی انجام فرایض دینی، آزادی دفاع از حقوق شهروندی، آزادی انتخاب حرفه و پیشینه، امور فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و غیره را تجربه کرده ایم.

اسقف داویدیان گفت: شاید کلمه انقلاب برای برخی ها خوشایند نباشد ولی از نظر برخی، نقطه ای بدون مرز برای دست یافتن به اهداف صلح و آرامش، پیشرفت و رشد اقتصادی محسوب می شود و انقلاب اسلامی سبب توسعه و موجب گشوده شدن فصلی از تاریخ شده است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنفرانس بین المللی ادیان بودیم و و این همایش در ایجاد برادری بین ادیان توحیدی خاورمیانه و برپایی صلح و آرامش در منطقه موثر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.