پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اراضي چهاردانگه برای سرمایه گذاری در کشاورزی مناسب است

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه اراضی دودانگه و چهاردانگه ساری برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی مناسب است گفت: همه افراد فنی متحصصان و محققان دانشگاهی باید برای پیشبرد این مسئله هم افزایی داشته باشند.

1

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی نبییان امروز در مراسم آغاز طرح های عمرانی دانشگاه کشاورزی ساری، با اشاره به ضرورت افزایش  تلاش برای رتقا بخش کشاورزی در مازندران، اظهار کرد: باید به جایگاهی در بخش کشاورزی استان برسیم که بتوان از ظرفیت های استان به درستی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه اراضی دودانگه و چهاردانگه ساری برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی مناسب است افزود:همه افراد فنی متحصصان و محققان دانشگاهی باید برای پیشبرد این مسئله هم افزایی داشته باشند.

 

نبییان خاطر نشان کرد: باید برای به روز بودن از حضور اساتید علمی و دانش فنی آنان نهایت استفاده را انجام داد.

 

وی با بین اینکه منابع آبی در مازندران محدود بوده و یکی از مهم ترین اقدامات تمرکز بر مدیریت منابع آبی است، افزود: هم اکنون تنها از 10 درصد ظرفیت های آبی مازندران بهره برداری می شود و بخش اعظم منابع آبی به صورت رواناب از دسترس خارج می شود و به همین علت توجه به فعالیت های عمرانی در این زمینه اهمیت دارد.

 

نبیان از راه اندازی 541 طرح در هفته دولت امسال در استان نیز خبر داد و گفت: اعتبار راه اندازی این طرح ها، هزار و 58 میلیارد تومان است.

 

محمدعلی بهمنیار، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز با بیان اینکه به منظور متمرکز کردن فعالیت علمی دانشجویان بهره برداری از طرح های زیربنایی دانشگاه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای متمرکز کردن فعالیت های دانشجویی و فعالیت تشکل های دانشجویی نیاز به راه اندازی خانه فرهنگ در دانشگاه بوده و با کلنگ زنی خانه فرهنگ با  با اعتبار 375 میلیون تومان  به مدت 18 ماه در ارتقا فرهنگی دانشگاه و نیازهای فرهنگی دانشجویان گام های اساسی برداشته می شود.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه کشاورزی به عنوان یک دانشگاه تخصصی در استان مطرح است و با داشتن ظرفیت های علمی می تواند در رفع مشکلات کشاورزی استان نقش آفرینی کند، تصریح کرد: این دانشگاه نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

 

بهره برداری از یال غربی دانشگاه مهندسی زراعی،کلنگ زنی طرح حفر چاه عمیق با اعتبار 100 میلیون ریال،کلنگ زنی طرح اجرای ساختمان دامداری، منبع هوایی و تصفیه خانه آب شرب دانشگاه از مهم ترین طرح های مورد بهره برداری دانشگاه علوم کشاورزی در هفته دولت است.

 

1 نظر
  1. حسن می گوید

    سلام، بهترین کار حمایت از شرکت صنایع سیمان کیاسر است. فعلا چرا اشتغال زایی و نیرو انسانی جذب می کند به شرطی که تولیدات این کار خانه بیشتر شود.
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.