پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارائه لیست از سوی شورای ائتلاف مازندران برای انتخابات شوراهای شهر

0


شکرالله رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساری، به آخرین اقدامات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: در راستای ورود به انتخابات پیش رو، اولین گامی که شورای ائتلاف برداشت این بود که سامانه‌ای را در اختیار نیروهای ائتلاف قرار داد تا در آن عضو شوند‌‌.

وی گفت: با طراحی سامانه داخلی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان مازندران، تاکنون ۱۶ هزار مازندرانی عضو این سامانه شدند، همچنین ۱۹ شهرستان از ۲۲ شهرستان است قابلیت برگزاری مجامع را داشتند که تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در مجمع عمومی شورای ائتلاف ثبت‌نام کردند.

رضازاده افزود: در سامانه مذکور هیأت‌های موسس شهرستان‌ها، افرادی به‌عنوان سرگروه یک گروه ۱۵ تا ۲۵ نفره از تمام گروه‌های سنی، جنسی و صنفی را تشکیل می‌دهند، پس از برگزاری انتخابات داخل گروه‌ها اقدام پنج نفر ” سه نفر اصلی دو نفر علی‌البدل” که حتما یک خانم جوان، یک فرد کهنسال و یک میانسال باشد، منتخب می‌شوند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران با تاکید بر اینکه پایه اصلی شورای ائتلاف در مازندران انتصابی نیست بلکه انتخابی است، خاطرنشان کرد: پس از این  در سه انتخابات پیش رو؛ خبرگان رهبری و انتخابات شورای روستا نیز بنای بر ورود نداریم اما در شهرها به‌خصوص در کلان شهرها با ارائه لیست ورود جدی داریم الان در مرحله احصا نفرات هستیم تا تایید صلاحیت‌ها قطعی شود.

این مسؤول با اشاره به اقدامات این شورا پیرامون ورود به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این راستا ۱۰ نفر از بین نامزدهای احتمالی جبهه انقلاب، مورد پرس‌و‌جوی نیروها قرار گرفتند که در نهایت آقای ابراهیم رئیسی با اکثریت مطلق آرا را به تهران اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد احتمال ورود آقای رئیسی در حال حاضر نمی‌توانیم توضیحی بدهیم، اضافه کرد: ۹ نفر دیگر نیز مشخص شده هستند، تصمیم نهایی از براورد نظرات دبیران در همه استان‌ها ارائه می‌شود که ما از مازندران نظرمان را به تهران اعلام کردیم.

رضازاده با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های ما این است که افراد دارای صلاحیت رای بیاوردند، یادآور شد: به همین دلیل برای پیشگیری از اتفاقات اخیر در شورای شهرهای استان ورود جدی در انتخابات شوراها را خواهیم داشت و پس از انجام بررسی‌ها و تایید هیأت نظارت نظر جمع را اعلام می‌کنیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران گفت: همچنین همه تلاش‌ ما این است که صدای شهرستان‌ها شنیده شود در این خصوص از دبیران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان‌ها خواستیم نفرات را دو برابر ظرفیت اعلام کند تا بررسی‌ها صورت بگیرد.

 این مسؤول با اشاره به اینکه همه ما وظیفه داریم به سمت حضور حداکثری برویم، ادامه داد: دولت فعلی با عملکردش نظرها را برگرداند و تا توانست بر طبل ناامیدی در جامعه کوبید ولی باید امید را به جامعه برگرداند.

وی بیان کرد: مردم با انتخاب اصلح می‌توانند به تغییر فضای جامعه کمک کنند،  همه گروه‌های انقلاب نیز زیر یک سقف کنار یکدیگر جبهه نهایی را تشکیل می‌دهند تا  در ۲۸ خرداد ماه آن اتفاق مبارکی که منتظرش هستیم رخ دهد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.