پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه پروژه گازرسانی چهاردانگه منوط به همکاری اداره راه است

1

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه گازرسانی منطقه چهاردانگه و در پاسخ به این سوال که آیا زمینه تعطیلی این پروژه فراهم شده است، گفت: در حال حاضر این پروژه متوقف نشده است مگر اینکه با اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌ها دچار مشکل شویم.

وی در پاسخ به این سوال که مشکل شما با اداره کل حمل و نقل و نگهداری راه‌ها چیست، افزود: این مجموعه معتقد است که عملیات لوله‌گذاری نباید در محدوده راه ایجاد شود در صورتی که در این محور بحث حریم جاده وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: با توجه به ضوابط اداره راه یک طرف از محدوده این مسیر بالای کوه و در سمت مقابل داخل دره باید تاسیسات خودمان را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: قانون رعایت حریم راه برای مسیرهای جلگه‌ای و کویری قابلیت اجرایی دارد، در مازندران و کوهپایه امکان رعایت حریم محورها وجود ندارد.

احمدپور با اعلام اینکه تا حدودی همکاری وجود دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع قابل حل است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به قول‌های مسؤولان استانی این پروژه در موعد مقرر که همان مرداد ماه اعلام شده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: سیل اخیر استان تا حدودی مشکلات جدی برای پروژه‌های در حال انجام ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: همه پروژه‌ها با تاخیر انجام می‌شود و اگر قرار است با توجه به مشکلاتی که اداره راه برای ما ایجاد می‌کند، تا حدودی با تاخیر در اجرای پروژه مواجه می‌شویم.

وی با اعلام اینکه اصلا علاقه‌ای به تاخیر در اجرای پروژه‌ها نداریم، گفت: همه تلاش ما این است که قبل از سرما این پروژه به بهره‌برداری برسد.

احمدپور در پاسخ به این سوال که در حال حاضر لوله‌ها در مسیر راه تا حدودی ممکن است مخاطرات جدی برای مسافران ایجاد کند، افزود: رفع همه این مشکلات در گرو همکاری اداره حمل و نقل و نگهداری راه‌های استان مازندران است.

وی در ارتباط با بحث تعرفه گاز در مناطق کوهستانی با توجه به سرمای هوا،گفت: وضعت هوای مناطق استان توسط اداره کل هواشناسی به مدیران این سازمان در تهران اعلام و در مرکز در این ارتباط تصمیم گیری می‌شود.

پروژه گاز رسانی از استان سمنان به مازندران در سال 96 با هدف تامین کسری سوخت مورد نیاز استان مازندران با حضور زنگنه به بهره‌برداری رسیده است.

پس از تکمیل این پروژه بحث گاز رسانی به مناطق کوهستانی چهاردانگه و دودانگه در دستور کار بوده و بر اساس قول‌های مسؤولان استانی این پروژه قرار بود در سال 97 به بهره‌برداری برسد، با وجود گذشت یک سال اختلاف نظرهای مسؤولان راهداری و شرکت گاز در نحوه اجرای پروژه بیم تاخیر در اجرای این پروژه  در سال جاری هم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد که همه تلاش ما این است که این پروژه در سال جاری و پیش از آغاز فصل به اتمام برسد.

 

1 نظر
  1. مالخواستی می گوید

    سلام استان مازندران تلاشی برای منطقه چهاردانگه نمی کندمنظقه چهاردانگه مظلوم واقع شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.