پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه پایش‌ها در طبیعت مازندران/دردسرهای برگریزان در جنگل‌های شمال

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

مسلم آهنگری امروز درباره وضعیت پرندگان مهاجر در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال صدور پروانه شکار در استان مازندران ممنوع شده است.

وی با اشاره به تداوم پایش‌ها در طبیعت مازندران، افزود: باتوجه به حضور پرندگان مهاجر پایش‌های زیست‌محیطی به‌صورت جدی در طبیعت استان ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان ادامه دارد، تصریح کرد:  با سرد شدن هوا مهاجرت‌ها درحال انجام است.

آهنگری بیان کرد: این روزها باتوجه به حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران شرایط حساس و ویژه‌ای به خود گرفته است که ضرورت دارد شکارچیان از ایجاد ناامنی در طبیعت پرهیز کنند.

*حساسیت مناطق جنگلی مازندران در فصل برگریزان

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با فصل برگریزان و احتمال آتش‌سوزی در طبیعت مازندران، اظهار کرد: باتوجه به برگ‌ریزان، مناطق جنگلی استان مازندران بسیار حساس است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت:  اگر گردشگران وارد جنگل‌های استان شوند از روشن کردن آتش پرهیز کنند و درصورت ضرورت حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند و مراقب این سرمایه باشیم.

 /۸۶۰۳۴/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.