پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه راه شهید مدافع حرم در منطقه سیل‌زده کشور

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، شهید محمد بلباسی یکی از شهدای مدافع حرم شهرستان قائمشهر در استان مازندران است که با وجود داشتن سه فرزند خردسال و یک فرزند در راه ، در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به مناصب و پست ها پشت پا زد و به آن سوی مرزها شتافت که در نهایت در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به مقام شهادت نائل آمد .

بعد از شهادت شهید بلباسی و از اربعین سال ۱۳۹۵ موکبی به نام این شهید سرافراز شروع به فعالیت کرد، همان گونه که این شهید بزرگوار نیت داشت تا در اربعین موکب راه اندازی کند اما به دلیل به شهادت رسیدن ، بردارش با خادمین شهدا این موکب را راه اندازی کرده اند تا بتوانند علاوه بر اربعین حسینی در طول سال در بخش هایی مختلف اعم از جهادی ، خادم شهدا و غیره به مردم خدمات ارائه دهند.

یکی از کارهایی که موکب شهید بلباسی در حال انجام آن است خدمت رسانی به مردم پلدختر بعد از سیلاب فروردین ماه امسال است. آنان علاوه بر تهیه اقلام ، جهیزیه عروس ، لوازم ساختمانی و غیره این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی شروع به جمع آوری نیمکت ، لوازم التحریر و لباس فرم برای سه مدرسه سیلزده پلدختر کرده اند تا با این کار خیرخواهانه به دانش آموزان نشان دهند که همچنان راه شهدا ادامه دارد .

مسئول موکب جهادی شهید بلباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر در استان لرستان گروه جهادی در قالب موکب شهید بلباسی برای کمک به افراد سیلزده به این شهرستان اعزام شدند و با مستقر شدن در یکی از روستاها و به مدت سه روز چهار کامیون مواد غذایی و اقلام بین سیلزدگان توزیع کردند.  همچنین به مدت ۱۵ روز پخت غذای گرم توزیع لباس و لوازم جهیزیه را هم بین سیلزدگان داشتند.

رسول بلباسی با اعلام اینکه طی مرحله دوم بنا شد تا در بازسازی مدارس خسارت دیده از سیل کمک شود ، افزود : طی صحبتی که با مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدختر داشتیم  تصمیم گرفتیم تا برای بازسازی ۲ مدرسه زینبیه و کائیدی در این شهرستان اقدام کنیم ، هزینه بازسازی این ۲ مدرسه هم توسط آیت الله مهدوی نماینده ولی فقیه در هندوستان که با کمک مردم هندوستان جمع آوری شده بود ، تقبل شده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون بازسازی مدرسه زینبیه و کائیدی در مراحل پایانی است ، ادامه داد : با یک حرکت جهادی دیگر و به صورت یک پویش کشوری به نام نذر هر لباس به نیت یک شهید و با کمک های مردمی در حال تهیه لباس فرم مدرسه برای دانش آموزان مدرسه زینبیه و کائیدی هستیم .

برادر شهید بلباسی با اعلام اینکه ۷۰۰ دست لباس فرم دخترانه برای دانش آموزان مقطع دبیرستان در نظر گرفته شد، گفت: با کمک های مردمی پارچه به قیمت کارخانه خریداری شده است ، این لباس فرم توسط ۳۰ خانم که به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده بودند در حال دوخت است که این لباس ها نهایت تا فردا آماده و در روز اول مهرماه در جشن مدرسه با حضور مسئولین و خیرین لباس ها را به دانش اموزان تحویل می دهیم  .

بلباسی افزود : این پویش روش مناسبی است تا شهروندان هم در مراحل های بعدی هم بتوانند با این روش ها نام شهدا را زنده نگه دارند .

مسئول موکب جهادی شهید بلباسی در قائمشهر در پایان با اعلام اینکه مدرسه شهید کلانتری در روستای چم مهر شهرستان پلدختر هم از وضعیت نابسامانی برخوردار بوده است ، گفت : به دلیل آنکه وضعیت معیشتی مردم این روستا نامناسب بوده است بنا را بر آن نهاده ایم تا علاوه بر ۹۰ نیمکت به تعداد دانش آموزان این مدرسه برای این دانش آموزان هم لوازم التحریر آماده کنیم که این وسایل ها آماده و در آغاز بازگشایی مدرسه به دانش اموزان تحویل داده می شود .

۷۳۳۴/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.