پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه جمع‌آوری سنبل شیطانی از دل آب‌بندان آغوزبن بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چند وقتی است سنبل شیطانی  مهمان ناخوانده آب‌بندان آغوزبن شهرستان بابل شده؛ گیاهی که ازجمله آثار زیان‌بارش نابودی تالاب‌های استان مازندران است و همین موضوع نگران‌های زیادی را بین مردم ایجاد کرده است.

نیمی از سطح  ۴۰ هکتاری این آب‌بندان پوشیده از سنبل‌های آبی است که صحنه بسیار زیبایی را ایجاد کرده اما زیبایی که اصلا به چشم نمی‌آید.

طی سال‌های اخیر سرعت تکثیر گیاه موضوع مهمی بوده که مردم منطقه را نسبت به وضعیت و آینده این آب‌بندان نگران و نگران‌تر کرده است.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته موضوع اساسی این است باید جلوی اثرات زیان‌بار رشد این گیاه در منطقه گرفته شد که جمع‌آوری گیاه در منطقه نشان داده که مردم در کنار مسؤولان عزم خود را جزم کردند تا بتوانند برای همیشه جلوی این گیاه زیبا اما پردردسر را بگیرند.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در همین خصوص اظهار کرد: بیشتر از دو هفته است که کار جمع‌آوری سنبل شیطانی از آب‌بندان با همکاری مردم و هم نیروهای محیط زیست و سایر درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این آب‌بندان از سال ۹۲ درگیر این گیاه شیطانی شده است، افزود: به‌طوری‌که بیش از نیمی از بدنه سطح تالاب را اشغال کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد کار جمع‌آوری گیاه سنبل شیطانی در آب‌بندان باقی مانده است، تصرسح کرد: بعد از کنترل بحث پایش‌ها انجام شود.

کاویان با تاکید بر اینکه مهار این گیاه زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: پس از آن باید وارد فاز مطالعاتی شویم که هم مطالعه بر خاک و بستر خاک انجام شود.

وی با اعلام اینکه در این زمینه همه دستگاه اجرایی باید پای کار بیایند و همه مشارکت کنند، گفت: تمام اهتمام بر این باشد تا این گیاه از مجموعه آب‌بندان به‌طور کامل حذف شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.