پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه تلاش برای احیا و تکثیر درنای سیبری/ جفت امید طی هفته‌‌های آینده به ایران می‌آید

0

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره پروژه درنای سیبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: درنا پرنده‌ای است،که سال‌ها سال به‌صورت انفرادی به استان مازندران مهاجرت می‌کند که با هماهنگی با سازمان و نهادهای بین‌المللی و مجامع بین‌المللی به‌دنبال تامین جفت برای این گونه درخطر انقراض، یک جفت درنا از کشور بلژیک منتقل می‌شود. 

وی با بیان اینکه این مهم درحال پیگیری بوده و مجوزهای آن درحال انجام است، افزود: درحال گرفتن مجوزها هستیم که درصورت انجام این کار در قالب پروزه تحقیقاتی اتفاق خوبی در راستای تنوع زیستی و به دنبال آن استانداردهای زیست‌محیطی خواهیم بود. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه ایجاد سازه مناسب نیز درحال انجام است، اضافه کرد: ازطرف دیگر ازطریق سازمان محورها و پروتکل‌های لازم از مجامع بین‌المللی پیگیر هستیم تا بتوانیم درنا را ازطریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی منتقل کنیم. 

کاویان با اعلام اینکه طی هفته‌های آینده انتقال جفت برای تک درنای سیبری انجام می‌شود، تصریح کرد: البته در این زمینه برخی کارها به‌صورت هماهنگی است ولی کارها به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

وی گفت: این اقدام حرکت خوبی در راستای حفظ و تنوع زیستی که بایدها و نبایدهای آن را درنظر گرفتیم ولی ریسک بالایی دارد ولی تلاش و اهتمام حفظ تنوع زیستی گام مهمی است. 

به گزارش فارس، موضوع انتقال جفت برای تک درنا سیبری «امید» طی ماه‌های گذشته طرح شده و طی این مدت نیز پیگیری‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است. 

موضوع مهم اینکه درنا سمبل امید است و راز موفقیت در تکثیر و احیای آن به تعداد زیاد است که باید  در زیستگاه مبدا، مسیر و مقصد اهتمام جدی صورت گیرد.
پایان پیام/۸۶۰۳۴/
زهرا طاهری


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.