پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه بارش‌های پراکنده طی امروز در آسمان مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز گذشته با تقویت جریانات شمالی و همراهی آن با امواج تراز میانی در برخی ساعات شاهد بارندگی بودیم که بیشترین بارش از کلوده محمودآباد ۱۸، ایزدشهر نور ۱۷، بورخانی سوادکوه ۱۳، وزرامحله محمودآباد ۱۱ و نوشهر و امل هشت و قائم‌شهر هفت میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: در ارتفاعات استان علاوه بر مه‌آلود بود شاهد بارش‌های پراکنده برف بودیم که بیشتر بارش برف از کیاسر با ارتفاع دو و آلاشت یک سانتی‌متر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه امروز هم بارش‌ها به‌صورت پراکنده در استان خواهیم داشت، اضافه کرد: از اواخر امروز از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود و از فردا جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم می شود.
اسدی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر و در مناطق ساحلی با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:  براساس نقشه‌های هواشناسی تا اواسط هفته آینده اسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران در ارتباط با وضعیت دمای هوای مازندران، تصریح کرد: امروز کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه باتوجه به صاف شدن هوا شب‌هایی سردتر و روزها با افزایش دمای روزانه را خواهیم داشت و نیمه نخست هفته اینده باتوجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش تدریجی دمای هوا هستیم که در ارتفاعات همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

اسدی  در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود که از فردا با کاهش موج همراه خواهد بود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.