پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اخذ مالیات متناسب با شرایط کرونایی باشد/هشدار نسبت به کاهش روند زاد و ولد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: موضوع مهم باتقوا و با صادقان بودن است که از روشن‌ترین مصداق صادقان، امام جعفر صادق (ع) است که برای ما شیعیان افتخار است که پیرو مکتب ایشان هستیم.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) جهادها و تلاش‌های فراوانی در جهت رشد علم و فرهنگ دینی از خودشان نشان دادند که شاید بیش از نیمی از احادیث و روایات از  این امام عزیز است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نقش مهم امام جعفر صادق(ع) در رشد علمی، فرهنگی، عرفانی و کلامی مسلمانان بسیار ملموس و محسوس بوده است، تصریح کرد: جهاد علمی و معیشتی و اقتصادی، سیاسی که افضل جهاد بوده است، پس ایشان امام مجاهد و معلم بوده که توفیق شناخت و پیروی از این امام را به ما عنایت کرده است باید این مذهب شیعه جعفری را مغتنم بشماریم در واقع اسلام ناب است.

این مسؤول در ادامه با اشاره به کاش جمعیت و روند پیری گفت: نباید این گونه باشد که زاد و ولد کم شود و جمعیت پیر شود.

امام جمعه ساری اظهار کرد: پیروان مذهب جعفری نباید رو به اقلیت باشند؛ بزرگ‌ترین خیانت و ناسپاسی همین است که با کاهش جمعیت به‌دلیل بالا رفتن سن ازدواج و تقلیل اولادآوری به این مذهب آسیب وارد کنیم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: این امام بزرگوار مظلوم زیست و در مجال مختصری توانست برنامه‌های علمی را پیاده کند و اگرنه بسیاری از فرصت‌های زندگی را در اختناق شدید به سر برده است.

وی در ادامه با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن مجلس صحه گذاشتند که این مدال افتخاری است که مجلسیان ما باید خدا را شکر کنند و در این زمینه فرمودند مشکل‌تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه وظیفه داریم این تعهد خودمان را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم، نشانه آن هم این بوده که زندگی‌شان نباید با قبل از این سمت تفاوت داشته باشد البته مربوط به همه مدیران است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به در پیش بودن روز بدون دخانیات، اظهار کرد: خانواده‌ها باید فرزندان و دوستان خود را از رفتن به سوی دخانیات به هر شکل که مقدمه‌ای برای رفتن به سایر مشکلات جلوگیری و از مضرات اعتیاد و ماده‌های خانمان‌سوز آگاه کنند.

این مسؤول با تبریک سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: دختران ما زندگی و اسلوب رفتاری خود را در پوشش و عفاف و حجاب باید متناسب با این الگو قرار دهند.

محمدی‌لائینی به آغاز هفته حج بعد از دو سال تعطیلی کرونایی اشاره کرد و افزود: جمعی از مردم توفیق زیارت خانه خدا و قبر مطهر پیامبر امامان را دارند.

وی با تسلیت  سالروز درگذشت حجت‌الاسلام ابوترابی آزاده‌ای که از زندان بعثی‌ها توانست نسبت به اسیران مدیریت درستی اعمال کند، یادآور شد: هم آزارهای فراوانی متحمل شده و در آن شرایط و با آن حساسیت‌ها توانسته اسرای ما را نظارت کنند تا بسیاری از آسیب‌ها به سراغ‌شان نیاید و از این بابت واقعا حق بزرگی به گردن اسرا و آزادگان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران  در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه دولت در این شرایط نیازمندی‌های مالی فراوان دارد ولی برای دریافت مالیات برای سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ که شرایط کرونایی بود انتظار داریم،دولت ملاحظه حال کسبه را داشته باشد.

این مسؤول اضافه کرد: طی دو سال گذشته شرایط بازار و کسب و کار مساعد نبود و درآمدها بسیار کاهش داشت، از این جهت دولت با وجود اینکه مشکلات فراوانی در مسائل اقتصادی دارد اما انتظار و توقع همه مردم این است که مراعات حال مردم و کسبه را در مالیات داشته باشد و حداقل‌های ممکن بسنده کند.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: کسانی که به یک سمت و مسؤولیتی می‌رسند، باید خودشان را حفظ کنند، اگر مسؤول در پایان مسؤولیتش کاخ و باغ برای خود جور کرده پس معلوم است انقلابی نمانده و مادی و دنیازده شده است؛ انقلابی ماندن نشانه آن این بوده، پایان مسؤولیت با آغاز فرقی نکرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر توجه به تقوا، گفت: موضوع مهم اینکه ما شیعه ملتزم باشد و به احکام و حدود خداوند پای‌بند باشیم.

محمدی‌لائینی گفت: دشمنان ما جنگ‌های نیابتی، داعش، القاعده و گروه‌های تروریستی، لبنان، سوریه و عراق و اینها درست کردند و همه آنها مقدمه‌ای است که به حساب ایران اسلامی برسند و کشور ما را هدف قرار دادند؛ اینجاست که ما افتخار پیروی از مکتب جعفری را داریم حواس‌مان باید جمع باشد که هدف اصلی شیطان ما مسلمانان هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.