پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت پروانه ابریشم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر غلامحسن اشرفی‌نیا با بیان اینکه این حشره  یکی از مخرب ترین آفات درختان و درختچه‌های جنگلی بشمار می‌رود، اظهار کرد: هم اکنون درختان “لوَر و بلوط “‌مورد حمله و تغذیه این آفت قرار گرفتند.

وی افزود:‌ در حال حاضر دامنه انتشار و خسارت این آفت به مساحت ۱۰۰ هکتار به صورت لکه‌ای و پراکنده در حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس محور کندوان (دُزبن تا هزارچم)، جاده دلیر و حد فاصل روستای سماء به فیروزآباد کجور است.

اشرفی‌نیا ‌یکی از روش‌های کنترل این آفت را مبارزه فیزیکی و مکانیکی ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم مبارزه با این آفت را بزودی آغاز کنیم.

به گفته رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر تاکنون بیش از ۴۰۰ گونه درختی و درختچه‌ای به عنوان میزبان این آفت شناسایی شدند.

اشرفی‌نیا در اثر تغذیه برگ‌خواری لاروهای آفت طی دو  تا سه سال متوالی درختان میزبان شدیداً ضعیف شده و با حمله آفات ثانویه مانند سوسک‌های پوستخوار و چوبخوار نهایتاً منجر به مرگ درخت می‌شود.

 /۸۶۰۶۱ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.