پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سواحل مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح‌الله سلگی  پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران که در سالن کوثر سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به عزم قاطع دولت برای ساماندهی سواحل اظهار کرد: وضعیت در مازندران باید ملی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود فرهنگ‌های مختلف و گردشگران متعدد در سواحل، مسائل اجتماعی استان دچار آسیب شده است، تصریح کرد: در بخش بودجه سواحل کوتاهی نکردیم و با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی‌های زیادی انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌ها در سواحل کوتاه مدت بوده است، گفت: تمام پلاژداران و صاحبان شهرک‌های خصوصی در سواحل مسؤولیت اجرای طرح‌های فرهنگی و مدیریتی در حوزه مدیریتی خود را بپذیرند.

وی از رایزنی استانداری با وزارت کشور برای تامین اعتبارات طرح‌های دریا خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می‌یابد.

سلگی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای سواحل تخصیص یافته بود، گفت: با پرداخت بدهی به موقع حقوق ناجیان غریق، تعداد افراد غرق شده در سواحل استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه امسال مسؤولیت نجات غریق با جمعیت هلال احمر است، ادامه داد: نشست با ناجیان غریق و فرمانداران به‌زودی در غرب استان برگزار می‌شود.

 آمادگی ۲۵ گروه جهادی برای اجرای فعالیت فرهنگی در سواحل

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا نیز از آمادگی ۲۵ گروه جهادی فرهنگی برای اجرای برنامه در سواحل و تفرجگاه‌های استان در سال جاری خبر داد.

سعید آهنگر بر لزوم جدی ایجاد وحدت در اجرای بهتر طرح‌های فرهنگی در سواحل تاکید کرد و با برشمردن اهداف اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل بیان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح‌ها ایجاد امنیت اخلاقی، اجتماعی و نشاط فرهنگی برای خانواده‌ها و مسافران است که از راه‌های دور و نزدیک مهمان استان مازندران هستند.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا تصریح کرد: با توجه به حضور گردشگران متعدد نیازمند
عملیات فرهنگی در سواحل و تفرجگاه‌های استان هستیم.

آهنگر با اشاره به اینکه حضور اعضا و دستگاه‌های مرتبط با کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل نسبت به سال‌های قبل تفاوت بارزی را مشاهده کردیم، ادامه داد: فراخوان به دستگاه‌های اجرایی اعلام و ظرفیت ها مشخص شده است

وی با اعلام اینکه شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شده و هیج بهانه ای وجود ندارد،  گروه‌های جهادی پشتیبانی می‌خواهند و نیازمند مدیریت زمان هستیم.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا بر لزوم کیفیت‌بخشی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: تعامل و همکاری دستگاه ها در شهرستان‌ها متفاوت است و باید سیستمی عمل شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تاکید دولت حمایت از گروه های جهادی و حلقه‌های میانی است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه پشتیبانی را دارند.

آهنگر گفت: حمایت‌ها باید به موقع انجام شود تا بازدهی لازم را داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.